Dwie kobiety straciły ponad 10 tysięcy złotych, realizując transakcje internetowe.
W pierwszym przypadku olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Kobieta zamieściła ogłoszenie o sprzedaży ubrań na jednym z portali. Kiedy otrzymała wiadomość od potencjalnego kupca, była poproszona o wejście w link zawarty w mailu i postępowanie zgodnie z zawartymi tam instrukcjami. Bez zastanowienia podała login i hasło do swojego banku online, numer karty płatniczej oraz kod autoryzacyjny. Gdy otrzymała powiadomienie o dodaniu nowego urządzenia do logowania, zdała sobie sprawę, że padła ofiarą oszusta. Niestety, było już za późno, a z jej konta zniknęło 9 tysięcy złotych.
W tym samym czasie inna mieszkanka powiatu olsztyńskiego padła ofiarą kolejnego oszustwa internetowego. Przeglądając ogłoszenia na portalu społecznościowym, natrafiła na meble ogrodowe w niskiej cenie. Skontaktowała się ze sprzedawcą, który zaproponował, że sam dostarczy meble. Kobieta wpłaciła na podane konto 1200 złotych. Kilka godzin później, oszust wrócił z prośbą o przesłanie kolejnej kwoty, którą miał przeznaczyć na opłacenie swojego wyjazdu na wakacje.
Policja przypomina o konieczności zachowania ostrożności podczas transakcji internetowych i niepodawania wrażliwych danych, jak loginy czy hasła do bankowości online, a także o weryfikowaniu wiarygodności sprzedawców.
Źródło: KMP w Olsztynie