Stowarzyszenie Szlak Świętej Warmii zachęca przedsiębiorców do zgłaszania kunsztyków, czyli rzeczy kunsztownie lub pomysłowo wykonanych. W ten sposób organizacja chce promować region.
Współpraca w celu rozwoju gospodarczego regionu
Jednym z celów Stowarzyszenia jest rozwój gospodarczy regionu oparty na ścisłej współpracy członków – 33 samorządów z lokalnymi przedsiębiorcami działającymi w branży turystyki. Jak podaje Stowarzyszenie „lokalność” jest kluczem do sukcesu — potrzebne są tylko pomysły, marketing i chętni do współpracy przedsiębiorcy.
Marka „Szlak Świętej Warmii”
Przewodniczący Stowarzyszenia, starosta olsztyński Andrzej Abako przekonuje, że Stowarzyszenie odniosło sukces w budowaniu marki „Szlak Świętej Warmii” przez partnerstwo z lokalnymi wydawcami i przedsiębiorcami. Promowane przez organizację są m.in. takie produkty jak Sublimat winny Mikołaja Kopernika z Mazurskich Miodów, Porter Copernicus z Browaru Kormoran, chleby pielgrzyma pieczone przez Piekarnię Tyrolską, Oleum Copernicus z gospodarstwa w Kajnach, czy też Krówki Świętowarmińskie produkowane przez Jutrzenkę z Dobrego Miasta.
Docelowo Stowarzyszenie planuje stworzenie pakietu wyrobów opatrzonych wspólną marką, które mogą być promowane jako oryginalne, lokalne gadżety. Oferta miałaby być kierowana do lokalnych hotelarzy, restauratorów i punktów informacji turystycznej.
Warmiński „kredens” z regionalnymi kunsztykami
Co roku około 30 regionalnych, kunsztownych wyrobów ma tworzyć warmiński „kredens”. Wybierane mają być przez dziewięcioosobowe jury złożone z marketingowców, przedstawicieli branży turystycznej i regionalistów. Wyróżnione produkty otrzymają na dwa lata certyfikat uprawniający do używania znaku towarowego „Warnijski kunsztyk”. Informacje o nich będą dostępne na stronach internetowych Szlaku Świętej Warmii, członków stowarzyszenia i partnerów oraz w specjalnym folderze.
W ramach kolejnych edycji konkursu corocznie będzie wyłanianych kolejne piętnaście produktów. Ma to na celu pobudzenie aktywności lokalnych producentów, co przyczyni się do kreowania pozytywnego wizerunku regionu Warmii.
źródło: Powiat Olsztyński