-1 C
Olsztyn
czwartek, 21 listopada, 2024
reklama

Kunsztyki z Warmii: Stowarzyszenie promuje lokalne, wyjątkowe produkty

OlsztynKunsztyki z Warmii: Stowarzyszenie promuje lokalne, wyjątkowe produkty

Stowarzyszenie Szlak Świętej Warmii zachęca przedsiębiorców do zgłaszania kunsztyków, czyli rzeczy kunsztownie lub pomysłowo wykonanych. W ten sposób organizacja chce promować region.

Współpraca w celu rozwoju gospodarczego regionu

Jednym z celów Stowarzyszenia jest rozwój gospodarczy regionu oparty na ścisłej współpracy członków – 33 samorządów z lokalnymi przedsiębiorcami działającymi w branży turystyki. Jak podaje Stowarzyszenie “lokalność” jest kluczem do sukcesu — potrzebne są tylko pomysły, marketing i chętni do współpracy przedsiębiorcy.

Marka “Szlak Świętej Warmii”

Przewodniczący Stowarzyszenia, starosta olsztyński Andrzej Abako przekonuje, że Stowarzyszenie odniosło sukces w budowaniu marki “Szlak Świętej Warmii” przez partnerstwo z lokalnymi wydawcami i przedsiębiorcami. Promowane przez organizację są m.in. takie produkty jak Sublimat winny Mikołaja Kopernika z Mazurskich Miodów, Porter Copernicus z Browaru Kormoran, chleby pielgrzyma pieczone przez Piekarnię Tyrolską, Oleum Copernicus z gospodarstwa w Kajnach, czy też Krówki Świętowarmińskie produkowane przez Jutrzenkę z Dobrego Miasta.

Docelowo Stowarzyszenie planuje stworzenie pakietu wyrobów opatrzonych wspólną marką, które mogą być promowane jako oryginalne, lokalne gadżety. Oferta miałaby być kierowana do lokalnych hotelarzy, restauratorów i punktów informacji turystycznej.

Warmiński “kredens” z regionalnymi kunsztykami

Co roku około 30 regionalnych, kunsztownych wyrobów ma tworzyć warmiński “kredens”. Wybierane mają być przez dziewięcioosobowe jury złożone z marketingowców, przedstawicieli branży turystycznej i regionalistów. Wyróżnione produkty otrzymają na dwa lata certyfikat uprawniający do używania znaku towarowego “Warnijski kunsztyk”. Informacje o nich będą dostępne na stronach internetowych Szlaku Świętej Warmii, członków stowarzyszenia i partnerów oraz w specjalnym folderze.

W ramach kolejnych edycji konkursu corocznie będzie wyłanianych kolejne piętnaście produktów. Ma to na celu pobudzenie aktywności lokalnych producentów, co przyczyni się do kreowania pozytywnego wizerunku regionu Warmii.

źródło: Powiat Olsztyński

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane