W trakcie rutynowego przeglądu wiaduktu MS-27 w ciągu obwodnicy Olsztyna stwierdzono nieprawidłową pracę jednej z podpór. Wspólnie z wykonawcą obiektu podjęto decyzję o prewencyjnym zamknięciu nitki wiaduktu w kierunku Ostródy. Przeprowadzona zostanie analiza techniczna pracy całej konstrukcji. Działania naprawcze wykonane zostaną w ramach gwarancji.
W celu ustalenia przyczyny zaistniałej sytuacji i opracowania metody naprawy podjęto decyzję, aby zamknąć prewencyjnie jedną jezdnię wiaduktu, a ruch skierować na drugą. Nastąpi to w poniedziałek, 14 listopada. Do tego czasu wykonawca obiektu dwa razy dziennie będzie wykonywał monitoring stanu obiektu. W sobotę (12 listopada) wykonawca przystąpi do wykonywania przewiązek oraz opracowania organizacji ruchu w celu przekierowania pojazdów na drugą jezdnię. Jednocześnie będzie czynić starania, aby jeszcze w sobotę wykonać tymczasowe zabezpieczenie konstrukcji. W poniedziałek (14 listopada) zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu i ruch w obu kierunkach zostanie przełożony na jedną jezdnię. W pracy podparć drugiej nitki wiaduktu nie stwierdzono żadnych anomalii.
Z dotychczasowych pomiarów wynika, że nie wystąpiły zmiany w strukturze podpory od czasu ostatniego badania wykonanego 8 listopada. Podczas oględzin nie stwierdzono też widocznych różnic w stanie podpory w stosunku do tego sprzed dwóch dni. Wspólnie z wykonawcą GDDKiA będzie na bieżąco informować o postępach analiz i ewentualnych, późniejszych działań poprawiających pracę konstrukcji tej nitki wiaduktu.
źródło: GDDKiA Olsztyn
Jaro i jego 2 km tunel im. Leszka K. to jest dopiero wyczyn na skale światową. Co tam światową – GALAKTYCZNĄ.