Loterie, konkursy, to z nas nie kojarzy tych słów z czymś pozytywnym? Wizja wygrania nagrody za poświęcenie kilku chwil wolnego czasu skusi nawet najbardziej opornych. Z drugiej strony sprawa nie wygląda tak łatwo. Organizowanie loterii to karkołomny proces składający się z wielu etapów. Jak zaplanować skuteczną loterię promocyjną, która przyniesie korzyści nie tylko uczestnikom, ale przede wszystkim firmie? Postaramy się poprowadzić rozważania na ten temat w poniższym artykule.
Najważniejszym punktem każdej loterii powinno być planowanie. Pierwszym krokiem jest określenie grupy docelowej. Do jakich osób chcemy trafić, jakimi cechami powinni charakteryzować się uczestnicy loterii. Czy będą to kobiety, a może mężczyźni? Dorośli, dzieci, a może osoby starsze? Im więcej informacji zbierzemy o naszej grupie docelowej, tym większa szansa na powodzenie.
Organizowanie loterii promocyjnych
Kolejnym krokiem jest stworzenie planu marketingowego. Jest on bardzo ważny, ponieważ nawet najlepszy pomysł na konkurs, czy loterie skończy się niepowodzeniem, jeżeli nie będzie miał odbiorców. Media społecznościowe, e-mail, reklamy prasowe – dróg dotarcia do odbiorców jest bardzo wiele. Zastanów się, która z nich będzie najlepsza w przypadku Twojej grupy docelowej.
Przeczytaj więcej o organizowaniu loterii promocyjnych – https://www.motivationdirect.pl/oferta/loterie-i-konkursy
Dobór nagród i ustalenie zasad konkursu to następny bardzo ważny element całej układanki. Nagrody są przyjemnym wabikiem, natomiast jeszcze ważniejsze jest aby zgłaszania się do konkursu był jak najłatwiejszy. Każdy potencjalny uczestnik będzie ważył, czy aktywność, którą musi wykonać jest adekwatna do profitu, który może uzyskać. Jeśli ludzie będą w łatwy sposób mogli wziąć udział w konkursie, chętniej znajdą na niego czas.
Jakie rodzaje nagród są dozwolone w loteriach promocyjnych?
Ilość nagród, które możesz wybrać do swojego konkursu jest nieograniczona. Do najpopularniejszych należą karty podarunkowe, gotówka, produkty z Twojej firmy, wycieczki i inne doświadczenia. Nagroda może być oryginalna, jednak tutaj nie należy przesadzać, ponieważ nie zainteresowanie niszowymi nagrodami może być mniejsze i nie zachęci wystarczającej ilości osób.
Przy wyborze nagrody warto upewnić się, że nie ma żadnych przeciwwskazań, by wybraną przez nas nagrodę można było zdobyć w konkursie. Istnieją produkty, które nie mogą być nagrodami w loterii, są to m.in. wyroby tytoniowe, czy alkohol. Należy pamiętać o przestrzeganiu wszystkich zasad i przepisów dotyczących loterii, w przeciwnym wypadku można narazić się na poważne kary.
Podsumowanie
Stworzenie udanej kampanii loterii promocyjnej nie musi być trudnym zadaniem. Kluczem jest kreatywność w marketingu i wymyślenie planu, który zmaksymalizuje Twój zasięg.
Stosując się do wskazówek zawartych w artykule zaprojektujesz konkurs, który zaskoczy Twoich odbiorców oraz sprawi, że dotychczasowi klienci zostaną z Tobą na dłużej. Jeżeli nie czujesz się na siłach i chciałbyś powierzyć organizację konkursu specjalistom zajrzyj na stronę https://www.motivationdirect.pl/