fbpx
1 C
Olsztyn
wtorek, 29 listopada, 2022
reklama

Masowa wysyłka SMS – jak działa i do czego służy?

Materiał partneraMasowa wysyłka SMS - jak działa i do czego służy?

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

Masowa wysyłka SMS to sposób komunikacji, po który sięga coraz więcej firm, zarówno tych mniejszych (jako, że charakteryzuje się on obecnie niskim kosztem i łatwością konfiguracji), jak i średnich oraz duży. Warto w związku z tym bliżej się z nim zapoznać, jeśli jeszcze nie miało się dotychczas takiej okazji.

Wypróbować te rozwiązanie w praktyce można pod adresem https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. W pierwszej kolejności warto jednak dowiedzieć się więcej na temat tego, jak one działają i do czego służą, aby móc wykorzystać je w sposób optymalny dla prowadzonej działalności. Wszystkie najważniejsze informacje zostały zebrane w dalszej części tego artykułu.

Na czym polega masowa wysyłka SMS?

Jak sama nazwa wskazuje, masowa wysyłka SMS odnosi się do przesyłania dużej ilości komunikatów do różnych odbiorców. Może tu chodzić zarówno o jedną wiadomość wysyłaną do wielu osób jednocześnie, jak i podobnego typu powiadomienia przekazywane w różnych momentach, ale na masową skalę.

Do tej pierwszej kategorii należą chociażby informacje o nowych kolekcjach czy przecenach, które zwykle wszyscy odbiorcy otrzymują w tym samym czasie. Do drugiej – informacje o wysyłce zamówienia, które z oczywistych względów trafiają do poszczególnych klientów o odmiennych porach, ale popularny sklep internetowy może wysyłać ich setki, a nawet tysiące dziennie.

Obecnie wysyłka SMS przez firmy jest w dużej mierze zautomatyzowana. Jest to niezwykle użyteczne zwłaszcza, jeśli klientów jest naprawdę dużo. Trudno sobie wyobrazić, aby przy kilkuset zamówieniach dziennie informacje o zmianie statusu były wysyłane ręcznie przez pracownika.

Do czego można wykorzystać masową wysyłkę SMS?

Powyżej wymieniono już dwa popularne rozwiązania w zakresie masowej wysyłki SMS, a mianowicie wskazywanie daty wysyłki zamówienia oraz powiadomienia o trwających wyprzedażach. To jednak tylko czubek góry lodowej. Dostępna jest także ogromna ilość innych opcji, chociaż oczywiście od profilu działalności będzie zależeć, które z nich okażą się odpowiednie.

Przykładowo, lokale gastronomiczne mogą wykorzystać SMS-y do przesyłania aktualnego menu (szczególnie, jeśli oferują zmienne menu lunchowe), firmy szkoleniowe do prowadzenia rejestracji na kursy i przesyłania materiałów. W przypadku e-commerce, ale też właściwie większości innych typów działalności, wiadomości tekstowe pozwolą także na szybkie i wygodne badanie satysfakcji klienta (z zakupionego towaru, jakości wykonanej usługi czy też poziomu obsługi klienta).

W jaki sposób przeprowadzane są te badania? To bardzo proste. Nowoczesna platforma SMS może pozwolić nie tylko na komunikację jednostronną, ale też dwustronną. Inaczej mówiąc, firma może zarówno przesyłać komunikaty klientowi (bądź pracownikowi czy kontrahentowi), ale również je od niego odbierać. Prowadzenie ankiet czy głosowań za pośrednictwem SMS-ów jest wygodne dla uczestników, ponieważ nie wymaga posiadania specjalistycznego sprzętu czy instalowania aplikacji – wystarczy telefon z możliwością wysyłania SMS-ów.

reklama
reklama
reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze