5 C
Olsztyn
czwartek, 25 kwietnia, 2024
reklama

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 działań, o które zadba dobra firma SEO

Materiał zewnętrznyPozycjonowanie sklepu internetowego - 5 działań, o które zadba dobra firma SEO

Kiedy możemy mówić o sukcesie pozycjonowania sklepu internetowego? Gdy sklep jest widoczny w bezpłatnych wynikach, wartościowy ruch wzrasta, a klientów wciąż przybywa. Aby tak było, konieczne są regularne działania on-site i off-site. Właśnie dlatego, wielu właścicieli decyduje się na współpracę z agencją SEO. O jakie konkretnie prace zadba dobra firma SEO?

reklama

Skuteczne (i generujące zyski) pozycjonowanie sklepu internetowego – jak przebiega? 

Unikalne opisy i wartościowe artykuły blogowe 

Jak pozycjonowanie sklepu internetowego, to oczywiście unikalne treści. W dużej mierze będą to opisy kategorii i produktów, ale na uwadze warto mieć także content na stronie głównej, artykuły blogowe, treści w zakładce o nas. Wszystkie teksty  powinny być zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych – zarówno głównych, jak i semantycznych, konieczne są także nagłówki H1, H2, H3 itp.  

Ważne też, by teksty zawierały istotne dla potencjalnych klientów informacje. Brak składu materiałowego sukienki, wymiarów szafki czy opisu dodatkowych funkcji zabawki może skończyć się rezygnacją z zakupów w Twoim sklepie. 

reklama

Profesjonalne firmy SEO oferują zarówno optymalizację treści, które już znajdują się w sklepie internetowym, jak również regularne wdrażanie nowych. Oczywiście nie bez powodu. Google lubi strony, na których przez cały czas pojawiają się nowe teksty, szybciej je indeksuje, umieszcza je wyżej w rankingu. 

Responsywna wersja sklepu e-commerce 

Współcześni użytkownicy robią zakupy w drodze do pracy, podczas spaceru czy weekendowego relaksu. Zazwyczaj używają w tym celu telefonu bądź tableta. Sklep internetowy musi więc bez problemów wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. 

Wersja strony przeznaczona do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest ważna także pod kątem pozycjonowania. Roboty Google w pierwszej kolejności indeksują właśnie takie wersje. 

reklama

Agencja SEO podchodząca do swojej pracy w profesjonalny sposób z pewnością zadba o tę kwestię. 

Optymalizacja prędkości ładowania

Pozycjonowanie sklepu internetowego to także optymalizacja prędkości ładowania. Zbyt długi czas oczekiwania na włączenie e-sklepu czy wyświetlenie produktu skutkuje irytacją użytkownika i stratą zysków dla Twojej firmy. 

Zbyt mała prędkość ładowania może być skutkiem w nieprawidłowy sposób zoptymalizowanego kodu strony, braku kompresji grafik, zbyt dużej liczby zbędnych wtyczek. Firmy SEO zawsze dokładnie weryfikują też kwestię i wprowadzają zmiany, dzięki którym sklep działa szybciej. 

Zbyt niska prędkość ładowania sklepu może być także związana ze mało wydajnym hostingiem. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem będzie przeniesienie witryny na inny hosting.  

Struktura i linki wewnętrzne 

Struktura sklepu e-commerce i linki wewnętrzne to kolejny temat – istotny zarówno pod kątem UX, czyli User Experience, jak i SEO. Użytkownik nie może gubić się w Twoim sklepie internetowym, bez najmniejszych problemów powinien znaleźć określone produkty, informacje na dany temat. 

Nie będzie to możliwe, jeśli sklep nie będzie miał przemyślanej struktury, jeśli ścieżka zakupowa nie będzie intuicyjna.  

Agencja SEO, już na etapie audytu, powinna zweryfikować strukturę Twojego sklepu i zaproponować zmiany. 

Linki wewnętrzne także odgrywają dużą rolę. Dzięki nim użytkownicy mogą poruszać się w obrębie strony www. Odnośniki wewnętrzne mają także wpływ na jakość indeksacji. 

Analiza zachowania użytkownika

W procesie pozycjonowania, optymalizacji sklepu pod kątem SEO i UX nie może zabraknąć analizy. Bieżącej weryfikacji powinny być poddawane działania poprzedzające odwiedziny sklepu przez użytkownika, jak i zachowanie klienta, gdy już znajdzie się w naszym sklepie. 

Należy więc porównać liczbę wyświetleń sklepu z liczbą kliknięć, zobaczyć, z jakiego urządzenia korzysta użytkownik. Jakie jeszcze dane są dla nas istotne? Głównie czas spędzony w sklepie, to czy klient odwiedził różne zakładki, jakie elementy wzbudziły jego największe zainteresowanie, do którego momentu scrollował naszą witrynę. 

Zebrane informacje będą bardzo pomocne przy optymalizacji sklepu, sprawią, że w większym stopniu dostosujemy go pod oczekiwania użytkownika. 

Pozycjonowanie – jakie jeszcze działania są konieczne? 

Opisane powyżej działania to zaledwie część długiej listy zadań. Ważne są także: 

  • przyjazne adresy URL, 
  • budowa naturalnego profilu linków zewnętrznych,
  • wdrożenie certyfikatu SSL 
  • integracja z mediami społecznościowymi, porównywarkami cen
  • szybkie płatności,
  • możliwość wyboru sposobu dostawy, 
  • szybkie zwroty,
  • dowody słuszności – oceny poszczególnych produktów, opinie na temat jakości obsługi itp. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – cennik 

Doskonale wiemy, że dla wielu osób ważne są koszty współpracy z firmą SEO. Ile więc kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych? Wyceny przygotowywane są indywidualnie, a wpływ na cenę ma wiele czynników, między innymi: wielkość sklepu, jego ogólna kondycja, jakość linków zewnętrznych. Orientacyjnie, musimy liczyć się z wydatkiem od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.  

Pozycjonowanie sklepów internetowych z 1stplace.pl 

Chcesz, by Twój sklep internetowy generował wyższe zyski? Zależy Ci na tym, by docierać do szerokiego grona odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy? Pozycjonowanie z 1stplace.pl to pierwszy krok do sukcesu. Nasz zespół w branży e-marketingu działa od ponad 10 lat, pozycjonujemy sklepy o różnej wielkości, z różnymi budżetami. Zapraszamy do współpracy! 

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane
Ogłoszenia