Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji przygotowawczej obwodnicy Dobrego Miasta (woj. warmińsko-mazurskie) w ciągu drogi krajowej nr 51. Oznacza to, że w połowie 2026 r. będziemy gotowi do ogłoszenia przetargu na realizację tej obwodnicy – podało GDDKiA.
O podpisaniu umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla tej obwodnicy poinformował w piątek rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki. Wykonawca – konsorcjum firm STI z Warszawy i S.Te.P. z Włoch – zrealizuje to zadanie w terminie 42 miesięcy za 3,38 mln zł.
„Oznacza to, że w połowie 2026 roku będziemy gotowi do ogłoszenia przetargu na realizację obwodnicy Dobrego Miasta w systemie Projektuj i buduj” – wyjaśnił.
Udział w kosztach prac przygotowawczych będzie miała gmina Dobre Miasto, która przeznaczy na ten cel 1,5 mln zł. Budowa obwodnicy Dobrego Miasta znajduje się na liście zadań rezerwowych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Planowana obwodnica ma mieć około 8 km. Będzie to droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach o szerokości 3,5 m. Nośność nawierzchni będzie wynosiła 11,5 tony na oś.
Początek obwodnicy zaplanowano na styku z przebudowywanym obecnie odcinkiem DK51 Smolajny – Kosyń, a koniec dołączy się do istniejącej obwodnicy Barcikowa, omijając miejscowość Stary Dwór. Od sierpnia br. kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Smolajn w ciągu DK51.
Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu drogowego, a także ograniczenie hałasu, zanieczyszczeń powietrza oraz ruchu tranzytowego w mieście.
źródło: PAP
Czyli od Bartoszyc, Lidzbarka Warmińskiego i od Braniewa będzie można ominąć DM i komfortowo dojechać do Dywit… to tym bardziej stawia sprawę północnej obwodnicy OLSZTYNA I DYWIT jako absolutny priorytet , bo to znaczy że razem z rozrostem podolsztyńskich gmin na północy Olsztyna będziemy mieli armagedon komunikacyjny jak nie wyprowadzimy tranzytu.