14 C
Olsztyn
poniedziałek, 26 września, 2022
reklama

Jak zdrowo jeść w pracy? Kilka sprawdzonych sposobów

Materiał partneraJak zdrowo jeść w pracy? Kilka sprawdzonych sposobów
Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

Chcesz trochę bardziej zatroszczyć się o swoje zdrowie. Pragniesz zwiększyć swoją aktywność fizyczną, a do tego dbasz o to, aby Twoja dieta była zdrowa. Co więcej, poczynione zostały przez Ciebie w tym kierunku pewne kroki. I o ile zdrowe odżywianie w domu nie przysparza Ci zbyt wielu problemów to w pracy jest z tym trochę gorzej. Jak zatem zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe i aktywność fizyczną przebywając w pracy?

Zamień kawę na wodę i zieloną herbatę

reklama

Szybkie tempo pracy i duża ilość obowiązków sprawiają, że będąc w pracy, nasz organizm szybko zaczyna czuć się przeciążony. To nic dziwnego. Ilość bodźców, z którymi musi się zmierzyć, przeraża. Na zegarku dopiero godzina 13:00, a lista spraw do załatwienia niemiłosiernie długa. Nasze siły opadają. Czujemy narastające zmęczenie. Nasza koncentracja spada. To samo dzieje się z naszą wydajnością. Zazwyczaj w tym momencie sięgamy po kawę. Czy to jednak najlepsze rozwiązanie? Czy istnieją zdrowsze dla naszego zdrowia metody, które pozwolą nam odzyskać energię? Przede wszystkim nie zapominaj w ciągu dnia o piciu wody! Odpowiednio nawodniony organizm to zdrowy organizm. Jej odpowiedni poziom pozwala utrzymać ciśnienie krwi na odpowiednim poziomie. A to pozwoli nam uniknąć bólu głowy. Oprócz wody sięgaj również po zieloną herbatę. Posiada ona bowiem wspaniałe właściwości. Pobudza i niweluje napięcie. A oprócz tego oczyszcza nasz organizm z toksyn. Może sięgnąć także po yerba-mate. Ten zamiennik herbaty jest zdrowszy od kawy. A równie skutecznie dodaje energii. Kategorycznie zapomnij o sięganiu po różnego rodzaju energetyki. Napoje te są niezdrowe dla naszego organizmu. W ich składzie dominuje bowiem cukier.

Odejdź od biurka

Spędzając większą część dnia w pracy,postaraj się zwiększyć swoją spontaniczną aktywność fizyczną. Zadbaj o kilkuminutowe przerwy, w których czasie trochę rozruszasz swój organizm. Jak jeszcze możesz zadbać o zwiększenie spontanicznej aktywności fizycznej w ciągu pracy? Zamiast windy wybierz schody! Jeśli masz coś do załatwienia na mieście, udaj się tam na pieszo.

reklama

Stwierdzenie „odejdź od biurka” dotyczy także spożywania posiłków. Zrób sobie krótką przerwę na jedzenie. Odejdź od komputera i posiłek zjedz w innym pomieszczeniu. Najlepiej spożywać posiłki, które sami sobie przygotowaliśmy. Gdy jesteśmy głodni, a nie mamy przygotowanego posiłku, dokonujemy niezdrowych wyborów. Sięgamy wtedy zazwyczaj po wysoko przetworzone gotowce. A co w sytuacji, gdy nie mamy czasu na przygotowywanie posiłków do pracy w domu?

Zainwestuj w catering dietetyczny

Co w sytuacji, gdy czasu mamy tak mało, że ostatnią rzeczą, o której myślimy po powrocie do domu, to stanie w kuchni i gotowanie na następny dzień? W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem wydaje się dieta pudełkowa Białystok. W ostatnim czasie cateringi dietetyczne wiodą prym na Polskim rynku. Jest ich naprawdę dużo. Każdy zainteresowany takim sposobem odżywiania na pewno znajdzie coś, co spełni jego wymagania. A na czym taki sposób odżywiania polega? A mianowicie na tym, że zestaw gotowych potraw na cały dzień jest dostarczany pod drzwi naszego mieszkania czy biura. Jest to niezwykle wygodny sposób. Za jego sprawą oszczędzamy czas. To również bardzo zdrowe dla nas rozwiązanie. Catering dietetyczny przygotowywany jest pod okiem dietetyka. Masz więc pewność, że spożywane przez Ciebie posiłki dostarczają Twojemu organizmowi wszystkich niezbędny witamin i składników mineralnych. Decydując się na taki sposób odżywiania, masz również pewność, że spożywać w ciągu dnia odpowiednią ilość kalorii. Każda dieta jest bowiem indywidualnie dostosowywana do każdej osoby.

reklama
reklama
reklama
reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama
reklama
×