W kontekście rosyjskiej inwazji na Ukrainę, 24 lutego wiele światowych firm zdecydowało się potępić agresję Władimira Putina poprzez zawieszenie dystrybucji towarów i zawieszenie działalności w Federacji Rosyjskiej. Jednak niektóre znane marki nie zdecydowały się na taki krok, co budzi w społeczeństwach różne odczucia. Danone należy do firm, które wciąż są na rosyjskiej ziemi. Nowy szef grupy tłumaczy to jako „obowiązkiem wobec ludzi, których karmią i wobec rolników, którzy dostarczają im mleko”.
– Jesteśmy odpowiedzialni za ludzi, których żywimy, rolników, którzy dostarczają nam mleko oraz dziesiątków tysięcy ludzi, którzy są od nas zależni – wyjaśniał we wtorek nowy prezes Danone Antoine de Saint-Affrique.
Danone to francuski producent mleka, w tym mleka roślinnego, wody butelkowanej i produktów dla niemowląt.
Podczas konferencji prasowej Financial Times zapytał szefa firmy, czy zostając na rynku rosyjskim, zaszkodzi to reputacji firmy. „Bardzo łatwo jest dać się wciągnąć w czarno-białe myślenie i demagogiczne stanowiska, ale w końcu nasza reputacja zależy od naszego zachowania” – odpowiedział de Saint-Affrique.
Wśród koncernów i marek, które zerwały współpracę z Rosją, znajdują się m.in.: Panasonic, Microsoft, Google, Reserved, United Airlines, Boeing, Ford, ExxonMobil, Apple, IKEA, Nike, Adidas, Airbus, Boeing, FedEx, DHL, Shell, BP, Facebook, Google, Disney, Netflix, American Express, MasterCard, Visa, Play Station i wiele innych.
Our CEO, Antoine de Saint-Affrique, comments on his new strategic plan to restore growth and drive value creation for all. #RenewDanone pic.twitter.com/owkQjRghp7
— Danone (@Danone) March 8, 2022
Czyli gówno Danone należy omijać z daleka lub intensywnie sprawdzać na wytrzymałość.Wątpię że przejdą mój test.