Już w najbliższą sobotę (12.09) rozpocznie się głosowanie na projekty zgłoszone do tegorocznej edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Jedną z koncepcji, która zabiega o głosy mieszkańców, jest projekt Łynostrady. Wnioskodawcy zaprezentowali właśnie kolejny, drugi już film promocyjny, mający zachęcić do wsparcia inicjatywy. Zapowiadają też, że to nie koniec atrakcji z Łyną w tle.
Podobnie jak w zeszłym roku wnioskodawcy Łynostrady nie poprzestali na samym zgłoszeniu pomysłu, a intensywnie włączyli się w jego promocję. Niecałe dwa tygodnie temu informowaliśmy, że pierwszy raz w historii Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego jeden z projektów doczekał się promocji w postaci filmu (sprawdź TUTAJ). Projektem tym była właśnie Łynostrada, czyli koncepcja utworzenia trasy pieszo-rowerowej oraz zagospodarowania terenów rekreacyjnych nad rzeką Łyną, autorstwa dwóch olsztyńskich stowarzyszeń – Wizji Lokalnej oraz Forum Rozwoju Olsztyna.
– Zeszłoroczny wynik, kiedy to zajęliśmy wysokie drugie miejsce wśród wszystkich projektów ogólnomiejskich, traktujemy jako zobowiązanie wobec prawie 3 tysięcy osób, które postanowiły nam wówczas zaufać – mówi Paweł Klonowski ze stowarzyszenia Wizja Lokalna. – Podczas ostatniego roku dopracowaliśmy koncepcję Łynostrady, stworzyliśmy filmy i wizualizacje, którymi chcemy się teraz podzielić z mieszkańcami.
Autorzy koncepcji opublikowali właśnie kolejny film promocyjny, którym chcą zachęcić olsztynian do oddania głosu na projekt. Zapowiadają też, że przez najbliższe dwa tygodnie wydarzeń nad Łyną nie zabraknie.
– Chcemy przywrócić Olsztynowi rzekę, która głosami mieszkańców może zmienić się w prawdziwą dumę naszego miasta, popularnością przebijającą nawet zrewitalizowane tereny nad jeziorem Ukiel – tłumaczy Łukasz Tworkowski z Forum Rozwoju Olsztyna. – Filmy mają na celu ukazanie ogromnego, ale niewykorzystanego jeszcze potencjału Łyny, a to dopiero początek zaplanowanych działań, za pomocą których w dniach 12-27 września będziemy przekonywali mieszkańców do oddania głosu właśnie na ten projekt.
Kolejnym elementem promocji projektu ma być rajd rowerowy, którego szczegóły, jak zapowiadają inicjatorzy projektu, poznamy już wkrótce. Wszystkie szczegóły publikowane będą na bieżąco na stronie inicjatywy (TUTAJ) i w wydarzeniu na Facebooku (TUTAJ).