Z raportu firmy doradczej Deloitte wynika, że 73 procent konsumentów w Polsce zdaje sobie sprawę z faktu wykorzystywania ich danych osobowych w internecie, a co dziesiąty wie, jak uniknąć śledzenia w sieci. Najwięcej ankietowanych mających taką świadomość to osoby w wieku od 25 do 34 lat – 81 procent, jednak zmartwienie budzi fakt, że 32 procent pytanych w wieku od 55 do 65 lat nie zdaje sobie sprawy, że dane te są wykorzystywane przez różne podmioty. Przepisy RODO nakładają na organizacje obowiązek przestrzegania zasad dotyczących transparentności i praw osób, których dane osobowe są przetwarzane, a także udzielania konsumentom wszelkich informacji wymaganych przez RODO w oczekiwanej formie i prowadzenie z nimi wszelkiej komunikacji w sprawie przetwarzania ich danych osobowych. Według ekspertów, rosnące wykorzystanie narzędzi zdalnych interakcji wiąże się z zagrożeniem prywatnych danych, które klienci oddają świadomie lub nie w internecie. Wyniki raportu wskazują, że większość ankietowanych akceptuje wszelkie pliki cookies i przekazuje dane do aplikacji, podczas gdy 25 procent w ogóle nie myśli o kwestiach ochrony swoich danych. Najwięcej osób deklarujących częstsze poszukiwanie informacji online to grupa wiekowa 18-24 lata, a najmniej 55-65 lat. Podobną tendencję obserwuje się także w wykorzystaniu mediów społecznościowych i bankowości elektronicznej. Natomiast w dostępie do rozrywki przez internet nie odnotowano znaczącej zmiany. Raport Deloitte Digital Consumer Trends 2021 opiera się na badaniu ponad 36 tysięcy wywiadów z użytkownikami usług cyfrowych zebranych w kilkunastu krajach, a dane dotyczące Polski pochodzą z reprezentacyjnej próby 2000 konsumentów w wieku od 18 do 65 lat. Badania przeprowadzono w sierpniu 2021 roku przez firmę badawczą Ipsos MORI. źródło: PAP
73 proc. konsumentów w Polsce ma świadomość, że ich dane są wykorzystywane w sieci
reklama
reklama
Włącz powiadomienia e-mail
1 Komentarz
Najlepsze
reklama
reklama
