Tegoroczna akcja będzie realizowana pod hasłem „Zapracuj na swoje wakacje”. Celem konkursu jest zaangażowanie jak największej grupy dzieci i młodzieży do pożytecznych działań oraz pochwalenia się swoimi talentami i osiągnięciami. Akcja potrwa do 31 maja bieżącego roku, a skierowana jest do dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest nakręcenie krótkiego filmu lub zrobienie zdjęcia pokazującego jak uczestnicy pomagają w codziennych czynnościach domowych, zaprezentowanie przed obiektywem kamery lub aparatu swoich zdolności sportowych lub pochwalenie się osiągnięciami w nauce.
Następnym krokiem jest zalogowanie się na stronie mojewakacje.almatur.pl poprzez portal społecznościowy Facebook lub poprzez podanie adresu email i umieszczenie linka do filmu lub zdjęcia dokumentującego wykonanego zadania. Publikacje dzieci i młodzieży, powinny być opatrzone hashtagami #Almatur oraz #zapracujnawakacje. Moderatorzy ze strony organizatora, będą na bieżąco oceniać i przyznawać punkty, które będzie można potem wymienić na zniżki na obozach Almatur w sezonie letnim 2016. Każdy z użytkowników wykonując różne zadania może uzbierać nawet do 500 zł zniżki. Dodatkowo szczególne osiągnięcia maja szansę być docenione specjalną nagrodą Prezesa Almatur w wysokości 60%, ufundowaną z okazji 60-lecia istnienia marki.
Almatur w swojej akcji promocyjnej stawia sobie za cel wyciągnąć dzieci sprzed telewizorów, ekranów komputerów, tabletów i skłonić do zaprezentowania swoich talentów, pracowitości, do pochwalenia się osiągnięciami w nauce. Te tematy i wartości korespondują z marką Almatur i usługami, które świadczy.
Zarówno na stronie internetowej, kanale Youtube https://www.youtube.com/user/almatur jak i na profilu Facebook https://www.facebook.com/almatur/, będzie można znaleźć kilka krótkich filmów wyjaśniających zasady konkursu. Akcja potrwa 2 miesiące lub do wyczerpania puli zniżek, która wynosi 150 000 zł.
Tytuł partnera akcji objęło Cinema City, a oprócz tego udało się również pozyskać licznych patronów, wspierających konkurs Almaturu. Patronat nad akcją objęli: dwutygodnik edukacyjny dla młodzieży Cogito, czasopismo Victor Gimnazjalista, edukacyjny serwis internetowy fiszkoteka.pl oraz platforma social learningowa zadane.pl.
Almatur to najdłużej działające biuro podróży w Polsce, które już od 60 lat pokazuje świat turystyki w niebanalny sposób. Biuro jest największym w kraju organizatorem wypoczynku dzieci i młodzieży, corocznie z jego oferty korzysta blisko 25 tysięcy młodych ludzi.
Na lato 2016 r. Almatur przygotował ponad 400 obozów tematycznych w 58 miejscowościach na terenie całego kraju. W ofercie znajdują się również zagraniczne obozy młodzieżowe i kursy językowe w kilkudziesięciu państwach świata.