Dziewięć firm i konsorcjów złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę odnogi linii tramwajowej do Wysokiej Bramy.
Kolejnym etapem będzie złożenie przez chętnych ofert – będą mogli to zrobić po zapoznaniu się z dokumentacją i projektami, na podstawie których przygotują własne wyceny. Kryterium wyboru zwycięzcy będzie w całości najniższa cena. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 280 dni (sezonu budowlanego tzn. z wyłączeniem miesięcy zimowych) od otrzymania zamówienia, czyli od podpisania umowy z miastem.
Odnoga na Stare Miasto mimo stosunkowo niewielkiej długości (ok. 800 metrów) będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama-Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie – w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty.
W ramach zlecenia wykonawca wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową w alei Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II, za którym trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową krańcówką na pl. Jedności Słowiańskiej. W związku z poprowadzeniem trasy tramwajowej ul. 11 Listopada przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego, która na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. 22 Stycznia będzie dwukierunkowa – tak jak pozostała część tej ulicy.
RED