W czasie sobotniej (18.10) konferencji kandydujący na prezydenta Olsztyna z ramienia PSL-u Marcin Adamczyk przedstawił główne punkty swojego programu wyborczego.
Razem i Wygramy – na takich dwóch filarach opierają się główne postulaty rozwoju stolicy Warmii, które w razie wygranej w listopadowych wyborach będzie chciał wprowadzić w życie Marcin Adamczyk. Kandydat PSL-u, na co dzień pracujący również na Wydziale Prawa i Administracji UWM-u, rozwinął dziś najważniejsze punkty swojego programu, do których odnosił się już w czasie środowej debaty prezydenckiej (o której pisaliśmy TUTAJ).
Ubiegający się o fotel prezydenta Olsztyna z ramienia PSL-u planuje m.in. zdynamizować sportowe życie Olsztyna miasta poprzez przywrócenie świetności Stadionowi Leśnemu, budowę „orlika lekkoatletycznego”, a także zadbanie o system stypendialny dla młodych sportowców, mający zapobiec ich masowym wyjazdom: – Nie ma sportu bez infrastruktury sportowej, dlatego w Olsztynie musi powstać duża hala sportowa – argumentował w czasie spotkania Marcin Adamczyk.
Postulaty kandydata Polskiego Stronnictwa Ludowego dotyczą w dużej mierze również kwestii społecznych, takich jak paląca sprawa konsultacji dla mieszkańców, które mają umożliwić olsztynianom realny wpływ na podejmowane przez miejską władzę decyzje. Jego propozycje zmian i ulepszeń skierowane są zarówno do młodych (gminny program budowy tanich mieszkań), jak i osób starszych (powołanie Rady Seniorów).
Ważnym punktem jest również rewitalizacja olsztyńskiej starówki. Tam właśnie odbyło się sobotnie spotkanie i tam też zespół Marcina Adamczyka wraz z samym kandydatem zachęcał olsztynian do głosowania z koszami pełnymi jabłek: – Starówka jest sercem miasta, które musi bić, aby mogło ono żyć pełnią życia – przekonywał kandydat PSL-u, który w ramach tych działań planuje wprowadzenie ulg podatkowych dla przedsiębiorców i wzmocnienie kulturotwórczej roli starego miasta (m.in. przywrócenie szantowych czwartków i zagospodarowanie pustych, starówkowych zakątków).
Na pytanie o potencjalne źródło finansowania kosztowniejszych postulatów, Marcin Adamczyk pewnie odpowiedział: – To nie jest program stworzony tylko na potrzeby kampanii. Takie rzeczy dzieją się w innych miastach regionu. Skoro potrafiliśmy w Olsztynie wydać 400 mln zł na tramwaje, to znajdą się i na to pieniądze.
W internecie dostępny jest już spot wyborczy kampanii „Razem wygramy nowoczesny Olsztyn„, reklamujący start kandydata PSL-u w listopadowych wyborach:
JC
