Jeszcze go nie ma, ale już wzbudza wiele emocji. Wiadomo, że na swojej trasie ten szybki pociąg będzie zatrzymywał się w Iławie.
Pociąg ma zatrzymywać się na trzech trasach relacji Gdańsk-Warszawa, Gdynia-Katowice oraz Gdynia-Kraków. 20 pociągów Pendolino, z których każdy kosztuje około 20 mln euro ma zacząć kursować po naszych torach od grudnia tego roku. Dzięki wprowadzeniu superszybkiej maszyny trasę relacji Warszawa-Gdańsk będziemy pokonywać w 2 godziny i 37 minut. Na “warszawskiej” trasie Pendolino ma zatrzymywać się Iławie Głównej, Malborku i Tczewie.
Pociąg kategorii Express InterCity Premium (EIC Premium), czyli polskie Pendolino jest wyposażony w 402 miejsca z czego w 2. klasie znajdzie się 345 miejsc w układzie bezprzedziałowym, a w klasie pierwszej 45 miejsc. W pociągu będą dostępne m.in. ergonomiczne, rozkładane fotele, stolik, oświetlenie, interkom alarmowy, gniazdka elektryczne, w korytarzach i na końcu przedziałów specjalne stelaże na bagaże oraz rowery. Dodatkowo pociąg wyposażony jest w informację pasażerską na monitorach, miejsca oznaczone będą alfabetem Braille’a, a okna mają większą powierzchnię. W pociągu znajdzie się także miejsce na przedział barowy. I najważniejsze: ceny na przejazd Pendolino mają zaczynać się od 49 złotych z uwzględnieniem ulg ustawowych.
Pociągi na trasie Warszawa-Trójmiasto będą kursowały z prędkością 160 km/h, a od sezonu 2015/16 dopuszczalna prędkość wzrośnie do 200km/h.
rak