Większość firm i instytucji posiada swoje telefoniczne biura obsługi klienta. Swoją infolinię posiada również policja. Pod numerem 0 800 339 202 działa Wojewódzkie Centrum Monitorowania Pracy Policji.
Jakie sprawy można „załatwić” pod tym numerem? WCMPP udziela porad z zakresu sposobu załatwiania spraw urzędowych w jednostkach policji, prewencji kryminalnej, przeciwdziałania zjawiskom patologii społecznych, a także przyjmuje zgłoszenia dotyczące:
– nieskutecznego lub opieszałego udzielania pomocy osobie, która zgłosiła się do jednostki Policji w celu złożenia zawiadomienia o przestępstwie i nie została obsłużona w czasie 10 minut,
– nieprawidłowości w działaniach policjantów, niewłaściwego zachowania bądź załatwiania sprawy, a także naruszeń prawa, w tym przestępstw dokonywanych przez policjantów lub pracowników Policji,
– zagrożeń i niebezpieczeństw, w tym miejsc zagrożonych przestępczością i punktów niebezpiecznych na drogach i ulicach,
– osób, miejsc i zdarzeń kryminalnych oraz innych faktów pozostających w zainteresowaniu Policji.
Jak często mieszkańcy Warmii i Mazur korzystają z policyjnej infolinii?
– W 2013 r. do WCMPP zadzwoniło 26 osób. W 2014 (do 15.07.) takich osób odnotowaliśmy 14. Zgłoszenia były różne. Zarówno te dotyczące pracy policjantów, jak i te nie mające związku z funkcjonowaniem policji (np. dzwoniący pytał czy w trakcie pływania żaglówką musi mieć założony kapok, inny pytał o nr telefonu do konkretnej komendy, a jeszcze inny o policyjne parkingi). Zdarzyło się również zapytanie dyrektor jednego z przedszkoli o to, co ma zrobić, ponieważ rodzic spóźnia się z odbiorem dziecka – mówi nam Daniel Burski z Komendy Wojewódzkiej w Olsztynie.
KM
Kiedyś jechałem za jednym mistrzem kierownicy w mundurze i próbowałem go własnie na ten numer zgłosić i oczywiście nie działał ;] Ale facet który ma strzec prawa pozwolił se z nadmierną prędkością (której nie było jak udowodnić) przelecieć na czerwonym światłe więc postanowiłem odwiedzić komende na partyzantów