0
2.1 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Olsztyński ZUS oceniony przez centralę. Zobacz, jak wypadł

OlsztynOlsztyński ZUS oceniony przez centralę. Zobacz, jak wypadł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi swój wewnętrzny ranking oddziałów. Olsztyński oddział plasuje się w połowie stawki.

reklama
Olsztyński oddział ZUS-u?

Ostatnio o ZUS-ie mówi się dużo w kontekście transferowanych środków z OFE do ZUS. W sumie otwarte fundusze emerytalne zgodnie z ustaleniami ministerstw Pracy i Finansów przekazały do ZUS 153,15 mld zł, głównie jako obligacje skarbowe i drogowe. Dlatego też NIK zaczyna kontrolę po przekazaniu do ZUS tych środków. Te wydarzenia przyćmiły trochę publikację rankingu oddziałów ZUS. Instytucja prowadzi kwartalny monitoring realizacji zadań w trzech wymiarach: sprawności, jakości i efektywności wykorzystania zasobów. Oddziały ZUS są analizowane pod względem liczby spełnionych standardów. Poniżej przedstawiamy zestawienie w rozbiciu za trzy kwartały 2013 (nie ma jeszcze danych za ostatni kwartał 2014).

Jak widać na zestawieniu najlepszy oddział znajduje się w Jaśle a zaraz potem w Opolu (III kwartał). Na przestrzeni roku olsztyński oddział ZUS plasował się raczej w dole lub w połowie stawki (w I kwartale zajmował przedostatnie miejsce, w II – czwarte, w III – V). Warto dodać, że oddziały kwalifikowane są w grupy. Czy w olsztyńskim oddziale ZUS są zadowoleni z zajmowanego miejsca?

reklama

– Nasz benchmarking jest złożonym narzędziem zarządczym. Badanych jest wiele parametrów z różnych obszarów działalności ZUS zestawionych w trzech płaszczyznach: sprawności, jakości i efektywności – mówi Barbara Piotrowska z olsztyńskiego ZUS-u. – Nie da się wyciągnąć prostych wniosków. Najważniejsze jest spełnianie wypracowanych standardów, do których oddziały powinny dążyć. Olsztyński Oddział ZUS osiąga je, pomimo że poziom ich jest wysoki.

Autorzy rankingu dodają także, że „wprowadzenie mechanizmu systematycznego kontrolingu realizacji zadań od 2010 r. w poszczególnych oddziałach Zakładu przyniosło pozytywne efekty w postaci rozwoju kultury organizacji ukierunkowanej na wzrost satysfakcji klientów poprzez poprawę sprawności i jakości ich obsługi, co zostało potwierdzone wynikami niezależnych badań CBOS w roku 2007 i 2012, z których wynika, że zadowolenie klientów z poziomu obsługi spraw „od ręki” wzrosło odpowiednio z poziomu 33% do 53%1.”

A jak Wy oceniacie swoje kontakty z ZUS-em?

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Rzut monetą, algorytm czy tarot? Jak naprawdę podejmujemy decyzje w 2025 roku

Algorytmy, losowość i proste odpowiedzi „tak” lub „nie”. Psychologia decyzji w 2025 roku i powód, dla którego szukamy prostoty w świecie nadmiaru.

Maryla Rodowicz wystąpi w maju na Plaży Kortowskiej!

Królowa polskiej estrady zaśpiewa podczas Kortowiady 2026.

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.
reklama
reklama