Cztery olsztyńskie serwisy informacyjne dały się złapać na sprytną kampanię reklamową jednej z pizzerii w Olsztynie. Bez weryfikacji informacji zamieściły wideo z kamery monitoringu, na którym widać napad na dostawcę pizzy. Po dwóch dniach okazało się, że napad był pozorowany a film to element akcji promocyjnej.
Film trafił do czterech serwisów 25 stycznia. Rozesłał go anonimowy internauta wraz z opisem sytuacji. Był na tyle popularny, że na kanale na YouTube jednego z serwisów informacyjnych obejrzało go ponad 30 tys. osób. My również otrzymaliśmy to wideo, ale redakcyjny montażysta zwrócił uwagę m.in. na zbyt dobrą jakość materiału, a policja nie potwierdziła zdarzenia.
Wczoraj (27.01) okazało się, że film, który media potraktowały jako dowód z napadu, jest elementem kampanii reklamowej pizzerii PowerPizza.pl. Jej właściciele na Facebooku napisali, że był to „największy trolling”, jaki udało im się „kiedykolwiek osiągnąć”. Informacja o akcji trafiła na wykop.pl, press.pl, biznes.pl i na biznes.onet.pl. Cel szefostwa pizzerii został więc osiągnięty.
W sieci pojawiło się także wideo z nagrania filmu. Jak tłumaczy szef pizzerii akcja zaskoczyła organizatorów i dodaje: – Liczyliśmy, że nasz filmik trafi może na jakiś mały serwis, który nie weryfikuje podawanych informacji, a trafił na duże portale. To nas zaskoczyło.
źródło: press.pl