0
4.9 C
Olsztyn
sobota, 13 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Podsumowanie kampanii promocyjnej Warmii i Mazur

WiadomościPodsumowanie kampanii promocyjnej Warmii i Mazur

Niemal 13 mln złotych kosztowała kampania promocyjna „Warmia i Mazury – Cudownie!”. Badania wskazują, że w kilku krajach Europy wzrosła rozpoznawalność naszego regionu.

reklama
Za część działań – m.in. produkcję spotu telewizyjnego, billboardy, emisję spotu w portalach internetowych zagranicą, odpowiadała firma Ecorys.

Środki na realizację kampanii pochodziły z funduszy europejskiej oraz samorządu województwa. Kampania, realizowana w latach 2009-2014 oparta była na kilku elementach: targach, prezentacjach, wizytach studyjnych dziennikarzy z zagranicy, druku folderów informacyjnych. Za część działań – m.in. produkcję spotu telewizyjnego, billboardy, emisję spotu w portalach internetowych zagranicą, odpowiadała firma Ecorys.

I tak stanowiska na targach, promujące region, pojawiły się w Berlinie, Kijowie, Wilnie, Brukseli, Pradze. Region odwiedziło 21 dziennikarzy z sześciu państw, którzy wycieczkę po Warmii i Mazurach szeroko relacjonowali w swoich mediach. Foldery turystyczne zostały przetłumaczone na sześć języków.

reklama

Główna część kampanii, realizowana przez Ecorys, odbyła się od maja do października 2013 roku. Nakręcony spot telewizyjny emitowany był w portalach zagranicznych (łącznie 203 tys. kliknięć). W portalach ogólnopolskich (wp.pl, onet.pl, gazeta.pl) spot promocyjny obejrzało ponad milion osób. Do tego pojawiły się billboardy w stajach metra i w miastach: Bruksela, Berlin, Wilno, Bratysława, Kijów. Nie zabrakło siatek wielkoformatowych rozmieszczonych w głównych punktach wielu polskich miast. Warto dodać, że 30 proc. kwoty, którą miało na wydanie Ecorys (łącznie 9,7 mln zł) zostało przeznaczonych na promocję zagraniczną. Spoty telewizyjne emitowane były także w kanałach „tematycznych” – National Geographic, Animal Planet, Discovery Channel.

Po kampanii reklamowej przyszła ewaluacja. Według szczegółowych badań przeprowadzonych przez Eu Consults z Gdańska rozpoznawalność regionu wzrosła w każdym z krajów, gdzie były emitowane spoty i reklama Warmii i Mazur. Okazuje się – i to chyba nie jest zaskoczeniem – że jesteśmy kojarzeni z jezior, lasów, zamków średniowiecznych, obiektów sakralnych, spływów kajakowych, agroturystyki. Co ciekawe kilku ankietowanych z Ukrainy kojarzy nas z… morzem.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.

Indywidualny projekt domu – od pomysłu do realizacji

Indywidualny projekt domu to spersonalizowany proces tworzenia przestrzeni mieszkalnej, dopasowany do konkretnych potrzeb.

Sprawy rozwodowe a wywiad gospodarczy w biznesie

Wywiad gospodarczy pozwala uporządkować fakty, zweryfikować informacje i przygotować dowody

Świąteczne zakupy w Intermarché Olsztyn. Zabawki, dekoracje, słodycze i gotowe specjały na świąteczny stół

Przedświąteczne zakupy w jednym miejscu. Intermarché Olsztyn z ofertą świąteczną.

Najczęstsze błędy przy zabezpieczaniu ładunku i jak ich unikać?

Nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku generuje straty finansowe i obniża zadowolenie klientów.

Pomysły na prezenty, które trafią w serce każdego pasjonata rolnictwa

Świat rolnictwa oferuje zaskakująco wiele praktycznych i inspirujących propozycji.
reklama
reklama