0
3.8 C
Olsztyn
piątek, 5 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Podsumowanie kampanii promocyjnej Warmii i Mazur

WiadomościPodsumowanie kampanii promocyjnej Warmii i Mazur

Niemal 13 mln złotych kosztowała kampania promocyjna „Warmia i Mazury – Cudownie!”. Badania wskazują, że w kilku krajach Europy wzrosła rozpoznawalność naszego regionu.

reklama
Za część działań – m.in. produkcję spotu telewizyjnego, billboardy, emisję spotu w portalach internetowych zagranicą, odpowiadała firma Ecorys.

Środki na realizację kampanii pochodziły z funduszy europejskiej oraz samorządu województwa. Kampania, realizowana w latach 2009-2014 oparta była na kilku elementach: targach, prezentacjach, wizytach studyjnych dziennikarzy z zagranicy, druku folderów informacyjnych. Za część działań – m.in. produkcję spotu telewizyjnego, billboardy, emisję spotu w portalach internetowych zagranicą, odpowiadała firma Ecorys.

I tak stanowiska na targach, promujące region, pojawiły się w Berlinie, Kijowie, Wilnie, Brukseli, Pradze. Region odwiedziło 21 dziennikarzy z sześciu państw, którzy wycieczkę po Warmii i Mazurach szeroko relacjonowali w swoich mediach. Foldery turystyczne zostały przetłumaczone na sześć języków.

reklama

Główna część kampanii, realizowana przez Ecorys, odbyła się od maja do października 2013 roku. Nakręcony spot telewizyjny emitowany był w portalach zagranicznych (łącznie 203 tys. kliknięć). W portalach ogólnopolskich (wp.pl, onet.pl, gazeta.pl) spot promocyjny obejrzało ponad milion osób. Do tego pojawiły się billboardy w stajach metra i w miastach: Bruksela, Berlin, Wilno, Bratysława, Kijów. Nie zabrakło siatek wielkoformatowych rozmieszczonych w głównych punktach wielu polskich miast. Warto dodać, że 30 proc. kwoty, którą miało na wydanie Ecorys (łącznie 9,7 mln zł) zostało przeznaczonych na promocję zagraniczną. Spoty telewizyjne emitowane były także w kanałach „tematycznych” – National Geographic, Animal Planet, Discovery Channel.

Po kampanii reklamowej przyszła ewaluacja. Według szczegółowych badań przeprowadzonych przez Eu Consults z Gdańska rozpoznawalność regionu wzrosła w każdym z krajów, gdzie były emitowane spoty i reklama Warmii i Mazur. Okazuje się – i to chyba nie jest zaskoczeniem – że jesteśmy kojarzeni z jezior, lasów, zamków średniowiecznych, obiektów sakralnych, spływów kajakowych, agroturystyki. Co ciekawe kilku ankietowanych z Ukrainy kojarzy nas z… morzem.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Co zabrać na masaż tajski w Warszawie?

Oto wszystko, co warto wiedzieć przed wizytą.

Jak wybrać agencję SEO, aby współpraca przyniosła realny wzrost widoczności?

Działania będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio dopasowane.

Co ile motogodzin wymieniać olej w ciągniku?

Olej starzeje się w zależności od intensywności pracy silnika.

Jakie buty wybrać na zimę?

Na co zwrócić uwagę wybierając zimowe obuwie?

Hale namiotowe w rolnictwie – o czym pamiętać podczas budowy hali na pasze, płody rolne i nawozy?

Hale namiotowe to jedno z rozwiązań, które zyskuje na popularności w rolnictwie.

Prezent dla ojca, zięcia, teścia i brata – najlepsze upominki dla mężczyzn są na wyciągnięcie ręki!

Wybór prezentu dla mężczyzny potrafi być ogromnym wyzwaniem! W przeciwieństwie do kobiet mężczyźni rzadziej dzielą się informacją na temat swoich potrzeb, czy marzeń.

Odkryj na święta sklep Zakątek Zdrowia. Warsztaty, prezenty i ekologiczne nowości

W grudniu Zakątek Zdrowia przygotował dla klientów prawdziwy pakiet świątecznych atrakcji i inspiracji zakupowych.

Najbardziej luksusowe delikatesy w Olsztynie? Sklep z produktami premium z całego świata

Limitowane oliwy, sery za 200 zł i babeczki Dolce & Gabbana. Nowy butik spożywczy na Jarotach zachwyca jakością i rzemieślniczym asortymentem

Jakich tkanin unikać przy zwierzętach w domu?

Tkaniny wrażliwe na pazury i sierść.
reklama
reklama