12.1 C
Olsztyn
niedziela, 15 czerwca, 2025
reklama

Radni PiS nie chcą ideologii gender na Warmii i Mazurach

OlsztynRadni PiS nie chcą ideologii gender na Warmii i Mazurach
Google News Obserwuj nas w Google

Radni Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego skupieni wokół klubu Prawa i Sprawiedliwości proszą marszałka województwa Jacka Protasa o niewprowadzanie zapisów promujących ideologię gender do opracowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

reklama
Artur Chojecki (PiS), wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa: – Docierają do nas sygnały o próbie przemycenia treści związanych z ideologią gender pod postacią zagadnień związanych z równością.

Wielka polityka dotarła na Warmię i Mazury. Spór o ideologię gender znany był nam przede wszystkim z telewizyjnych doniesień. Teraz dotyka nas bezpośrednio. Radni PiS z Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wystosowali do marszałka Jacka Protasa oświadczenie, w którym czytamy:

Do społeczeństwa docierają informacje, m.in. od polskich europarlamentarzystów, które wskazują na pojawiające się ze strony Komisji Europejskiej naciski na wprowadzanie do programów operacyjnych zwłaszcza regionalnych zapisów warunkujących otrzymywanie środków europejskich od promowania ideologii gender.

Ideologię tę uważamy za niezwykle szkodliwą. Uznając, że płeć to przede wszystkim sztuczna konstrukcja społeczna, ideologia ta narzuca absurdalne modele wychowania, rodziny, szkoły. Zmusza więc dzieci, począwszy od wieku przedszkolnego do szkodliwej seksualizacji, kruszy bariery wstydu i stosowności, a przede wszystkim indoktrynuje młodych ludzi, łamiąc prawa rodziców do opieki i wychowania własnych dzieci.

W związku z tym wzywamy Pana Marszałka i Zarząd, aby zwrócili baczną uwagę na nie wprowadzanie zapisów w RPO na lata 2014-2020, które w jakikolwiek sposób promują projekty opierające się na ideologii gender.

Artur Chojecki (PiS), wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa: – Docierają do nas sygnały o próbie przemycenia treści związanych z ideologią gender pod postacią zagadnień związanych z równością. Chodzi o uwarunkowania kulturowe, według których to człowiek miałby decydować o swojej płci. Dla nas decydującym czynnikiem w tej sprawie nie jest uwarunkowanie kulturowe a biologiczne. Dlatego chcemy wyrazić swój sprzeciw w tej sprawie. Pismo nie ma charakteru interpelacji i marszałek nie musi formalnie na nie odpisywać, ale liczmy, że to zrobi.

Zostaw opinię pod artykułem

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Koszty i oszczędności związane z wynajmem toalet przenośnych na działkę i budowę

Planując organizację sanitariatów na działce rekreacyjnej lub placu budowy, warto rozważyć wynajem toalet przenośnych.

Sztućce — elegancja i funkcjonalność na Twoim stole

Właściwie dobrane sztućce potrafią odmienić aranżację stołu i uwydatnić wyjątkowy charakter posiłku.

Jak długo ważna jest e-recepta?

Chcesz mieć pewność, że zdążysz zrealizować swoją e‑receptę? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Praca zdalna w księgowości: za i przeciw

Dlaczego księgowy jest zainteresowany pracą zdalną?

Przewodnik po Toruniu – Odkryj Toruń na nowo

Toruń to średniowieczna perła Polski, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Maszyna jak czołg, a obsługa jak gra komputerowa – co cię czeka na kursie?

Bo praca koparką to naprawdę trochę jak gra – siedzisz w kabinie, wszystko widzisz z góry, obsługujesz sprzęt za pomocą joysticków i przycisków, manewrujesz tonami ziemi.

Nowoczesna stomatologia rodzinna – jak dbać o zęby całej rodziny w jednym miejscu?

Coraz większą popularnością cieszą się gabinety oferujące nowoczesną stomatologię rodzinną.

Czy folie architektoniczne naprawdę się opłacają? Praktyczny przewodnik dla właścicieli domów, biur i lokali użytkowych

W ostatnich latach folie architektoniczne zyskały ogromną popularność wśród inwestorów prywatnych, projektantów wnętrz oraz właścicieli firm.
reklama
reklama