Wykona je Studio Gravite z Olsztyna, które zwyciężyło w konkursie ogłoszonym przez zarząd lotniska.
Na konkurs zorganizowany przez spółkę Warmia i Mazury, odpowiedzialną za budowę Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, wpłynęło piętnaście prac firm z całej Polski. Uczestnicy musieli zaprezentować cztery znaki graficzne ze swojego portfolio. Komisja brała pod uwagę przede wszystkim jakość projektów. To kryterium stanowiło aż 80 proc. oceny. Najlepsze okazały się prace olsztyńskiego Studia Gravite. Po ogłoszeniu wyników firma przygotowała trzy warianty logo już specjalnie dla lotniska, z których zarząd wybrał jeden, który będzie teraz wykorzystywany w komunikacji.
– Wszystkie propozycje nawiązywały do charakteru Warmii i Mazur, podkreślały ich największe atuty – wyjaśnia Mateusz Obarek, dyrektor artystyczny. – Port w Szymanach wyróżnia spośród innych w Polsce wyjątkowe położenie. Większość podobnych obiektów znajduje się w dużych miastach, tymczasem nowy terminal powstaje w przepięknych okolicznościach przyrody. Stąd w wybranym logo kolory zielony i niebieski wpisane w kształt samolotu. Wszystkie badania dotyczące promocji marek miejsc potwierdzają, że Warmia i Mazury nieodłącznie kojarzone są z zielenią, jeziorami i wypoczynkiem.
Studio Gravite wykona również księgę identyfikacji wizualnej nawiązującej do znaku głównego, jakim jest logo, czyli zbiór zasad dotyczących wszelkich materiałów graficznych wykorzystywanych w komunikacji, m.in. kolorystyka, wzory pisma, możliwe połączenia i zastosowania.
przyznaje się, że podoba mi się marketing lotniska. fajne log, a Facebook jest prowadzony bardzo aktywnie. sporo dobrych zdjęć i filmów.