Montaż nowych kasowników w olsztyńskich autobusach rozpoczął się już w tamtym roku w ramach realizacji tzw. projektu tramwajowego. Niejednokrotnie docierały do nas sygnały, że urządzenia są jednak nieczynne. Dziś (17.03) kasowanie biletów uniemożliwiła pasażerom komunikacji miejskiej poranna awaria.
Nowe kasowniki w autobusach miejskich w stolicy Warmii są częścią projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” i wdrażanego w ramach jego realizacji systemu ITS, czyli systemu sterowania ruchem, który zakłada m.in. wprowadzenie w Olsztynie biletu elektronicznego (karty miejskiej) wraz z systemem ładowania oraz urządzeniami w tramwajach i autobusach. Tramwaje jeszcze przed nami, ale w z nowych kasowników w autobusach możemy korzystać już teraz. Możemy, o ile są czynne – często bowiem, tak jak dziś rano, „buntują się”, uniemożliwiając pasażerom kasowanie biletów. – System ITS jest projektem wciąż wdrażanym, a pojawiające się usterki są na bieżąco korygowane – uspokaja Paweł Pliszka z Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. – Faza testowa ma się zakończyć wraz z zakończeniem inwestycji tramwajowej w mieście.
W styczniu sporo pasażerów skarżyło się na to, że bilety kasowane w nowych urządzeniach były urywane i ich część zostawała w samym kasowniku. – Zmieniliśmy nieco format biletów, jednak nie jest to jeszcze finalny wygląd. Ich stateczny kształt ma wyeliminować problemy związane z ich nieprawidłowym kasowaniem – dodaje rzecznik ZDZiT-u. Co zrobić, gdy chcemy skasować bilet, a kasowniki są nieczynne? – Wciąż trwają prace nad ich oprogramowaniem – czasami niektóre urządzenia się wylogowują. Należy zgłosić ten fakt kierowcy, aby mógł w miarę możliwości zresetować komputer autobusu.
Czy to naprawdę taki dramat, że kasownik nie działa? Ostatnio kierowca powiedział wprost – to jedziecie za darmo. W czym więc problem pasażerowie? Przecież oszczędzacie na biletach 🙂 Po za tym wszyscy chcieliby mieć nowoczesne miasto, wypasione drogi, rozbudowaną komunikację i najlepiej żeby to zrobili w 2 dni. Każda zmiana i innowacja wymaga czasu (nie tylko w Polsce zdarzają się błędy i usterki). Przestańcie hejtować na wszystko i na wszystkich. To taka straszna Polska przywara. Cieszcie się, że coś się dzieje i zmienia, trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość. Żaden z Was nie potrafi pochwalić tylko wszyscy płaczecie i bluzgacie… Czytaj więcej »
..”System ITS jest projektem wciąż wdrażanym”.. sprawdźcie czy nie zapłacili całości za system który nie został wdrożony????????!!!!!!!!!!!