Wzmocnienie wizerunku regionu jako przyjaznego inwestycjom oraz prezentacja atutów gospodarczych województwa to główne cele zainaugurowanej 2 kwietnia w Olsztynie ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej w ramach projektu „Warmia i Mazury Pro-invest 2015”.
Dzięki środkom pozyskanym z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 samorząd województwa przystąpił do realizacji nowego projektu wzmacniającego wizerunek gospodarczy regionu. W ramach projektu, którego całkowita wartość wynosi blisko 7 mln zł, największa część środków, bo około 6 mln zł, przeznaczona została na zorganizowanie ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej.
– Kampanię kierujemy do decydentów oraz potencjalnych przedsiębiorców spoza regionu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy pokazać nasze walory gospodarcze związane m.in. z możliwościami pomocy publicznej, jakie dają działające w regionie dwie strefy ekonomiczne czy bogatą ofertę trzech parków naukowo-technologicznych.
Kampania ma wskazać możliwości rozwoju współpracy polskich firm z regionalnymi przedsiębiorcami skupionymi wokół wybranych specjalizacji: ekonomii wody, meblarstwa i przemysłu drzewnego oraz produkcja żywności wysokiej jakości. Województwo podkreśla też potencjał zasobów ludzkich czy możliwości rozwoju firm BPO, czyli outsourcingu procesów biznesowych.
– Kampania realizowana będzie przez pół roku i obejmie szeroki wachlarz form i narzędzi marketingowych – mówi Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. – Projekt zakłada promocję gospodarczą regionu w radiu, telewizji i internecie, a także działania z zakresu marketingu bezpośredniego i komunikacji PR. Część działań prowadzona jest wyłącznie poza naszym regionem. Nie zamykamy się jednak na reinwestycje, tzn. możliwość rozwoju firm, które już na Warmii i Mazurach funkcjonują. Również rodzimym przedsiębiorcom przypomnimy, jak atrakcyjne pod względem inwestycyjnym jest nasze województwo.
Źródło: Urząd Marszałkowski w Olsztynie, portal.warmia.mazury.pl.
Bardzo ważne, żeby miasto uzbroiło tereny na Tracku i rozpoczęły aktywne poszukiwanie Inwestorów. Bo bardziej niż nowe parki i bratki pod ratuszem potrzeba nowych firm usługowych (np. z branży IT czy bankowości) oraz produkcyjnych. Tylko, że najwyraźniej u nas zostawia się to na boczny tor. Ciekawe ile listów intencyjnych miasto wysłało do Inwestorów, oferując wsparcie, możliwość zakupu gruntów? Albo czy proponowano rozszerzenie dotychczasowej współpracy z podmiotami jak Citibank? Jak widać nie podejmowano takich działań albo były one nieskuteczne… Szkoda, że mamy do czynienia z taką krotkowzrocznością, przecież to wszystko jest budowane w mieście (drogi, parki) za dotacje z UE, a… Czytaj więcej »