4.8 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Druga linia tramwajowa w Olsztynie – analizy już w marcu

OlsztynDruga linia tramwajowa w Olsztynie - analizy już w marcu

Władze miasta starają się o dofinansowanie rozbudowy olsztyńskiej sieci transportu szynowego. Niebawem mają już być gotowe także propozycje kolejnych tramwajowych tras.

Zanim jeszcze pierwszy Tramino ruszył z pasażerami w trasę, ratusz zapowiadał, że w stolicy Warmii i Mazur przybędzie torowisk. Władze Olsztyna ubiegają się o realizację projektu rozbudowy tramwajów w nowej perspektywie unijnej, licząc na dofinansowanie w ramach programu operacyjnego Polska Wschodnia. W październiku minionego roku miasto podpisało umowę na przygotowanie wymaganej dokumentacji z myślą o budowie kolejnych połączeń tramwajowych – obejmowała ona m.in. przygotowanie projektów, studium wykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowania zadania oraz realizacji prac.

Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się w pewnej pętli. Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego – mówił jesienią o prawdopodobnych trasach tramwaju Piotr Grzymowicz. – Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowana propozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodze konsultacji.

A ta ma być gotowa już niebawem. Jak powiedział w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl prezydent Olsztyna, analizy wielowariantowego przebiegu projektowego tramwaju powinny być gotowe już w marcu. Będą one również przedmiotem dyskusji z samymi olszynianami – konsultacje z mieszkańcami mają pomóc wyłonić ostateczną koncepcję.

Biuro projektowe przygotowujące te analizy pracuje również nad przygotowaniem koncepcji poprowadzenia tramwaju na Zatorze, jednak, jak podkreśla w wypowiedzi dla transport-publiczny.pl Grzymowicz, to jest już raczej trzeci etap ewentualnej rozbudowy sieci tramwajowej. Jego realizacja byłaby możliwa dopiero po 2020 roku.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

28 KOMENTARZY

28 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Arkadiusz
13 lutego 2016 22:08

i przede wszystkim obwodnica a nie bus pas co im to dało????

Arkadiusz
13 lutego 2016 22:05

a moze tak do dywit linia będzie? Tzw kolej podmiejska to byłby dobry pomysł

Polecane