Wczoraj (10.08) pisaliśmy o 115 mln zł kary dla sieci Biedronka, nałożonych przez UOKiK. Dostaliśmy odpowiedź od sieci sklepów.
Spółka Jeronimo Martins Polska zostanie ukarana 115 mln złotych – tak zdecydował Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Powodem miało być naruszanie prawa konsumentów przez Biedronkę, która nieprawidłowo informowała o cenach w sklepach. Pisaliśmy o tym tutaj: 115 mln zł kary dla Biedronki.
W związku z naszym artykułem, biuro prasowe sieci Biedronka przysłało nam swoje oświadczenie w tej sprawie, w którym nie zgadzają się z decyzją UOKiK i zapewniają, że są oni “zaangażowani i lojalni” wobec swoich klientów.
“Nasze poczucie misji i obowiązku odzwierciedla nie tylko polityka niskich cen, którą kierujemy się we wszystkich naszych działaniach, ale także konsekwentne doskonalenie wszystkich naszych procesów, włącznie z prawidłowym oznaczaniem cen w sklepach. Dlatego też zdecydowanie nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK i mając przekonanie o słuszności naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu” – czytamy w oświadczeniu.
Sieć sklepów powołuje się na nieumyślne błędy ludzkie, które są nieuniknione przy tak wielkiej skali, na jaką operuje Biedronka. Przypomnijmy, że spółka Jeronimo Martins Polska, to jeden z największych pracodawców w kraju, który ma ponad 3 tysiące sklepów i zatrudnia około 70 tysięcy pracowników.
“Warto jednak zauważyć, że pomyłki cenowe zdarzały się w obie strony, a część z nich miała również negatywne skutki finansowe dla przedsiębiorstwa. Dlatego nie zgadzamy się z zarzutem dotyczącym czerpania przez spółkę korzyści z postępowania opisanego w decyzji” – zaznacza biuro prasowe Biedronki. – “Od 25 lat aktywnie budujemy rynek detaliczny w Polsce i wraz z polskimi dostawcami, którzy rozwijają się razem z nami, codziennie dostarczamy naszym klientom produkty wysokiej jakości w niskich cenach, tworząc wartość dla polskich rodzin i rodzimej gospodarki. Dzięki silnemu zaangażowaniu Biedronki, Polska posiada jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków handlu detalicznego i jedne z najniższych cen żywności w Europie. W okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. polskie rodziny zaoszczędziły ponad 17 mld zł dzięki akcjom promocyjnym w sieci Biedronka. A w samym tylko okresie pandemii, od marca do lipca 2020 r., oszczędności te wyniosły 2,4 mld zł”.