22.8 C
Olsztyn
niedziela, 15 czerwca, 2025
reklama

Biedronka nie zgadza się z karą w wysokości 115 mln zł i odgraża się: „nie mamy innego wyjścia, jak…”

WiadomościBiedronka nie zgadza się z karą w wysokości 115 mln zł i...
Google News Obserwuj nas w Google

Wczoraj (10.08) pisaliśmy o 115 mln zł kary dla sieci Biedronka, nałożonych przez UOKiK. Dostaliśmy odpowiedź od sieci sklepów.

reklama

Spółka Jeronimo Martins Polska zostanie ukarana 115 mln złotych – tak zdecydował Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Powodem miało być naruszanie prawa konsumentów przez Biedronkę, która nieprawidłowo informowała o cenach w sklepach. Pisaliśmy o tym tutaj: 115 mln zł kary dla Biedronki.

W związku z naszym artykułem, biuro prasowe sieci Biedronka przysłało nam swoje oświadczenie w tej sprawie, w którym nie zgadzają się z decyzją UOKiK i zapewniają, że są oni „zaangażowani i lojalni” wobec swoich klientów.

reklama

„Nasze poczucie misji i obowiązku odzwierciedla nie tylko polityka niskich cen, którą kierujemy się we wszystkich naszych działaniach, ale także konsekwentne doskonalenie wszystkich naszych procesów, włącznie z prawidłowym oznaczaniem cen w sklepach. Dlatego też zdecydowanie nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK i mając przekonanie o słuszności naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu” – czytamy w oświadczeniu.

Sieć sklepów powołuje się na nieumyślne błędy ludzkie, które są nieuniknione przy tak wielkiej skali, na jaką operuje Biedronka. Przypomnijmy, że spółka Jeronimo Martins Polska, to jeden z największych pracodawców w kraju, który ma ponad 3 tysiące sklepów i zatrudnia około 70 tysięcy pracowników.

„Warto jednak zauważyć, że pomyłki cenowe zdarzały się w obie strony, a część z nich miała również negatywne skutki finansowe dla przedsiębiorstwa. Dlatego nie zgadzamy się z zarzutem dotyczącym czerpania przez spółkę korzyści z postępowania opisanego w decyzji” – zaznacza biuro prasowe Biedronki. – „Od 25 lat aktywnie budujemy rynek detaliczny w Polsce i wraz z polskimi dostawcami, którzy rozwijają się razem z nami, codziennie dostarczamy naszym klientom produkty wysokiej jakości w niskich cenach, tworząc wartość dla polskich rodzin i rodzimej gospodarki. Dzięki silnemu zaangażowaniu Biedronki, Polska posiada jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków handlu detalicznego i jedne z najniższych cen żywności w Europie. W okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. polskie rodziny zaoszczędziły ponad 17 mld zł dzięki akcjom promocyjnym w sieci Biedronka. A w samym tylko okresie pandemii, od marca do lipca 2020 r., oszczędności te wyniosły 2,4 mld zł”.

Zostaw opinię pod artykułem

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Koszty i oszczędności związane z wynajmem toalet przenośnych na działkę i budowę

Planując organizację sanitariatów na działce rekreacyjnej lub placu budowy, warto rozważyć wynajem toalet przenośnych.

Sztućce — elegancja i funkcjonalność na Twoim stole

Właściwie dobrane sztućce potrafią odmienić aranżację stołu i uwydatnić wyjątkowy charakter posiłku.

Jak długo ważna jest e-recepta?

Chcesz mieć pewność, że zdążysz zrealizować swoją e‑receptę? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Praca zdalna w księgowości: za i przeciw

Dlaczego księgowy jest zainteresowany pracą zdalną?

Przewodnik po Toruniu – Odkryj Toruń na nowo

Toruń to średniowieczna perła Polski, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Maszyna jak czołg, a obsługa jak gra komputerowa – co cię czeka na kursie?

Bo praca koparką to naprawdę trochę jak gra – siedzisz w kabinie, wszystko widzisz z góry, obsługujesz sprzęt za pomocą joysticków i przycisków, manewrujesz tonami ziemi.

Nowoczesna stomatologia rodzinna – jak dbać o zęby całej rodziny w jednym miejscu?

Coraz większą popularnością cieszą się gabinety oferujące nowoczesną stomatologię rodzinną.

Czy folie architektoniczne naprawdę się opłacają? Praktyczny przewodnik dla właścicieli domów, biur i lokali użytkowych

W ostatnich latach folie architektoniczne zyskały ogromną popularność wśród inwestorów prywatnych, projektantów wnętrz oraz właścicieli firm.
reklama
reklama