Olsztyn kontynuuje działania wspierające przedsiębiorców w czasie epidemii koronowirusa. Z początkiem tygodnia (20 kwietnia) ruszyła kampania promocyjna #WspierajLokalnie, której celem jest zachęcania do pomagania lokalnym firmom.
Pandemia koronowirusa zagraża nie tylko zdrowiu i życiu Polaków, ale także naszemu bezpieczeństwu socjalnemu i ekonomicznemu oraz przyszłości wielu branż gospodarki. Z powodu wprowadzonych przez rząd RP ograniczeń wiele firm ma przestoje w działalności, co powoduje ogromne straty. Szczególnie mocno dotyka to sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Z trudnościami borykają się m. in. zakłady usługowe, rzemieślnicy, branża gastronomiczna i turystyczna.
– Dlatego właśnie ruszyliśmy z kampanią społeczną #WspierajLokalnie, której celem jest pomaganie lokalnym firmom, a poprzez to ratowanie miejsc pracy – mówi prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. – Pomóc może każdy z nas. Apeluję do mieszkańców Olsztyna i w ogóle do Polaków: wybierajmy sklepy i punkty usługowe, które należą do lokalnych firm. Wierzę, że działając razem możemy wpływać na ożywienie rynku. Wspierając lokalnych przedsiębiorców, tak naprawdę działamy w szeroko pojętym interesie wszystkich grup społecznych.
W podobnym tonie o akcji wypowiada się szef ratuszowej promocji.
– Wybierając sklepy i punkty usługowe należące do lokalnych firm, każdy z nas może dołożyć swoją symboliczną cegiełkę do poprawy ekonomicznej i socjalnej sytuacji wielu ludzi – dodaje Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna.
Kampania potrwa około miesiąca. Zaangażowano do niej lokalne media z naciskiem na ich aktywność na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Kampania toczy się na kanałach informacyjnych Miasta, na portalach internetowych www.olsztyn.com.pl, www.olsztyn24.com i www.tko.pl, w stacjach radiowych (spoty z udziałem prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza w Radiu Eska, Radiu Plus i Meloradiu) oraz prasie („Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Olsztyńska”, „Nowe Życie Olsztyna”).
Gorąco zachęcamy Państwa do wspierania lokalnych firm!
… powiedział stały bywalec francuskiego hipermarketu