Ostróda zmienia swoje oblicze. Miejsce, które przez ponad 150 lat było wizytówką miasta, dziś staje się symbolem nowoczesności i dynamicznych inwestycji. Modernizacja stacji kolejowej wchodzi w kolejne etapy i krok po kroku zmienia przestrzeń dobrze znaną mieszkańcom.
Modernizacja peronów na stacji Ostróda
Prace realizowane przez Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków Krajowego Planu Odbudowy warte są ponad 250 milionów złotych. Jeden z peronów jest już gotowy, a drugi właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Pociągi kursują po nowych torach, a podróżni od marca korzystają z połowy peronu 1. Teraz trwają prace przy jego drugiej krawędzi – powstaje nawierzchnia i system odwodnienia.
Tunel pod torami w Ostródzie
Ważnym elementem inwestycji jest także budowa przejścia podziemnego. Tunel połączy nie tylko perony z budynkiem dworca, ale także dwie części miasta – ulice 11 Listopada i Słowackiego. Dzięki temu mieszkańcy zyskają bezpieczne i wygodne przejście pod torami.
Modernizacja mostu kolejowego nad Drwęcą
Równolegle prowadzone są roboty na moście kolejowym nad rzeką Drwęcą. Wykonano już betonowanie płyty nośnej i montaż zbrojenia. Trwa obróbka kamienia, który posłuży do wykończenia ścian mostu. Dzięki temu część oryginalnych elementów zostanie zachowana i wkomponowana w nową konstrukcję.
Inwestycja PLK z szacunkiem do historii
Modernizacja to nie tylko nowe technologie, ale także szacunek do historii. Stare wiaty peronowe nie zostały zezłomowane – zamiast tego otrzymały drugie życie. Zostały wykorzystane jako zadaszenia dla stojaków rowerowych, tworząc symboliczne połączenie przeszłości z nowoczesnością.
Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku stacja Ostróda będzie miejscem przyjaznym dla pasażerów i mieszkańców. Nowe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, a podróżowanie stanie się wygodniejsze i bezpieczniejsze.
źródło: PKP PLK, fot: PKP TLK
