Rosnąca popularność mediów społecznościowych sprawiła, że to właśnie one stały się głównym narzędziem komunikacji z potencjalnymi klientami. Nie oznacza to jednak, że wielkie brandy nie wykorzystują w swoich kampaniach również tradycyjnych kanałów, jakimi są wiadomości sms. Jaka jest skuteczność kampanii sms i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Czym jest sms marketing?
W najprostszym ujęciu to komunikowanie się z użytkownikami telefonów komórkowych za pośrednictwem wiadomości sms. Tego typu działania zalicza się do promocji mobilnej, która często towarzyszy marketingowi online. Odpowiednie połączenie tych dwóch strategii pozwala na zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami i dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów.
Warto dodać, że sms marketing dzieli się na kilka typów, w zależności od celu, który chce osiągnąć dana firma:
• kampanie sms – przedstawianie dostępnych ofert, zniżek lub innych gratyfikacji za pomocą krótkich wiadomości tekstowych,
• dwukierunkowa komunikacja – świetny sposób na budowanie relacji z klientami; komunikacja ma formę dialogu, gdyż odbiorca może wyrazić swoją opinię o usłudze, produktach itp.,
• powiadomienia sms – mają charakter informacyjny, np. o wysyłce zamówienia,
• autoryzacja sms – uwierzytelnienie wielopoziomowe; są to kody, które użytkownik musi wprowadzić przy realizacji transakcji, rejestracji, zmianie hasła.
Kampania sms – jak ją wdrożyć?
Marketing SMS ma ogrom korzyści, dlatego warto uwzględnić go w swojej strategii promocyjnej. By przekonać się, czy odniesie oczekiwane rezultaty, wystarczy wejść na stronę SMSAPI i założyć darmowe konto testowe. System jest intuicyjny i elastyczny, dzięki czemu można dowolnie konfigurować krótkie wiadomości tekstowe, nie tylko pod względem treści sms-a, ale i pola nadawcy. Aby wprowadzić wszystkich klientów do bazy kontaktów, wystarczy wysłać pierwszą kampanię sms. Każdy użytkownik okresu próbnego może skorzystać aż z 50 darmowych wiadomości. Powiadomienia SMS warto stworzyć w taki sposób, by angażowały uwagę klienta. Znaczenie ma nie tylko treść, ale i sama forma. Warto zatem postawić się w roli klienta – pomyśleć, jakie ma oczekiwania, na czym mu zależy i co jest dla niego istotne.
Kampanie sms – jakie mają korzyści?
Skuteczność kampanii marketingowych sms wynika przede wszystkim z szybkiej i łatwej komunikacji z klientem. Kompletowanie listy kontaktów nie zajmuje wiele czasu, jednak warto pamiętać o regularnej aktualizacji. Kolejnym atutem sms marketingu jest wszechstronność. Wiadomości sms mogą informować klientów o usługach, produktach, rabatach itp. Można je też wykorzystać jako sposób weryfikacji swojej działalności. Wskazane przez klientów uwagi mogą znacząco polepszyć funkcjonowanie firmy, a co za tym idzie – polepszyć zyski finansowe. Wszystko zależy zatem od własnej kreatywności i celu kampanii. SMS marketing to sprawdzony patent na osiągnięcie sukcesu w każdym biznesie.