5.5 C
Olsztyn
piątek, 20 grudnia, 2024
reklama

Jakie zalety ma SMS marketing?

Materiał zewnętrznyJakie zalety ma SMS marketing?

Rosnąca popularność mediów społecznościowych sprawiła, że to właśnie one stały się głównym narzędziem komunikacji z potencjalnymi klientami. Nie oznacza to jednak, że wielkie brandy nie wykorzystują w swoich kampaniach również tradycyjnych kanałów, jakimi są wiadomości sms. Jaka jest skuteczność kampanii sms i jak ją wdrożyć w swojej firmie?

Czym jest sms marketing?

W najprostszym ujęciu to komunikowanie się z użytkownikami telefonów komórkowych za pośrednictwem wiadomości sms. Tego typu działania zalicza się do promocji mobilnej, która często towarzyszy marketingowi online. Odpowiednie połączenie tych dwóch strategii pozwala na zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami i dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów.

Warto dodać, że sms marketing dzieli się na kilka typów, w zależności od celu, który chce osiągnąć dana firma:
• kampanie sms – przedstawianie dostępnych ofert, zniżek lub innych gratyfikacji za pomocą krótkich wiadomości tekstowych,
• dwukierunkowa komunikacja – świetny sposób na budowanie relacji z klientami; komunikacja ma formę dialogu, gdyż odbiorca może wyrazić swoją opinię o usłudze, produktach itp.,
• powiadomienia sms – mają charakter informacyjny, np. o wysyłce zamówienia,
• autoryzacja sms – uwierzytelnienie wielopoziomowe; są to kody, które użytkownik musi wprowadzić przy realizacji transakcji, rejestracji, zmianie hasła.

Kampania sms – jak ją wdrożyć?

Marketing SMS ma ogrom korzyści, dlatego warto uwzględnić go w swojej strategii promocyjnej. By przekonać się, czy odniesie oczekiwane rezultaty, wystarczy wejść na stronę SMSAPI i założyć darmowe konto testowe. System jest intuicyjny i elastyczny, dzięki czemu można dowolnie konfigurować krótkie wiadomości tekstowe, nie tylko pod względem treści sms-a, ale i pola nadawcy. Aby wprowadzić wszystkich klientów do bazy kontaktów, wystarczy wysłać pierwszą kampanię sms. Każdy użytkownik okresu próbnego może skorzystać aż z 50 darmowych wiadomości. Powiadomienia SMS warto stworzyć w taki sposób, by angażowały uwagę klienta. Znaczenie ma nie tylko treść, ale i sama forma. Warto zatem postawić się w roli klienta – pomyśleć, jakie ma oczekiwania, na czym mu zależy i co jest dla niego istotne.

Kampanie sms – jakie mają korzyści?

Skuteczność kampanii marketingowych sms wynika przede wszystkim z szybkiej i łatwej komunikacji z klientem. Kompletowanie listy kontaktów nie zajmuje wiele czasu, jednak warto pamiętać o regularnej aktualizacji. Kolejnym atutem sms marketingu jest wszechstronność. Wiadomości sms mogą informować klientów o usługach, produktach, rabatach itp. Można je też wykorzystać jako sposób weryfikacji swojej działalności. Wskazane przez klientów uwagi mogą znacząco polepszyć funkcjonowanie firmy, a co za tym idzie – polepszyć zyski finansowe. Wszystko zależy zatem od własnej kreatywności i celu kampanii. SMS marketing to sprawdzony patent na osiągnięcie sukcesu w każdym biznesie.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane