Mieszkańcy Olsztyna, korzystający z publicznej komunikacji, muszą przygotować się na istotne zmiany w sposobie zakupu biletów. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie poinformował, że od 10 stycznia 2024 roku nie będzie już możliwe uiszczanie opłat za przejazdy komunikacją miejską za pomocą popularnej aplikacji mPay. Ta zmiana dotyczy całego terenu gminy Olsztyn.
Jednakże nie ma powodów do niepokoju wśród użytkowników biletów okresowych, w tym miesięcznych i 30-dniowych. Wszystkie bilety zakupione przed 10 stycznia zachowają swoją ważność do wyznaczonego terminu.
Dla tych, którzy szukają alternatywnych sposobów zakupu biletów, Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie wskazuje na inne dostępne opcje. Bilety można nabyć w pełnym zakresie w Punktach Obsługi ZDZiT w Olsztynie. Obejmuje to zakup i kodowanie na OKM oraz bilety okresowe – miesięczne i 30-dniowe – które aktualnie dostępne są wyłącznie w stacjonarnych Punktach Obsługi Klienta. Dodatkowo mieszkańcy mogą skorzystać z innych aplikacji mobilnych, takich jak MoBilet, Zbiletem.pl czy SkyCash, które pozostają w użyciu i oferują wygodny sposób zakupu biletów.
źródło: ZDZiT
Mieszkańcy Olsztyna mają problem z zakupem biletów w stacjonarnych Punktach Obsługi Klienta, które pracują w niedogodnych godzinach. Punkt na Nagórkach, który więcej był nieczynny jak otwarty. O niedziałających biletomatach się nie pisze i jakoś sensacji z tego nie robi. Tak oczywiście są aplikacje – to trzeba było już na samym początku inwestycji zaznaczyć, że będziemy korzystać z aplikacji. Po co płacić za maszyny, z których nie można korzystać, bo są zepsute, albo oczekiwanie na części trwa bardzo długo?