Długooczekiwana przebudowa dworca kolejowego w Olsztynku została ukończona. Dworzec już teraz służy podróżnym. Całkowity koszt prac, finansowanych przez Polskie Koleje Państwowe S.A., wyniósł 25,8 mln zł brutto.
Pierwotnie zbudowany w 1939 roku, dworzec w Olsztynku przeszedł kompleksową renowację jako część Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Projekt wspierany środkami unijnymi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, wymagał znaczącej inwestycji i współpracy. W ramach prac główny budynek dworca stracił swoją dotychczasową funkcję na rzecz mniejszego budynku położonego w jego sąsiedztwie.
Nowy budynek dworca, który wcześniej służył jako toalety, został gruntownie przebudowany i dostosowany do potrzeb nowoczesnego transportu. Pasażerowie mogą teraz korzystać z przestronnej poczekalni, toalet oraz nowoczesnych udogodnień. Elewacja budynku została odrestaurowana, a dach, stolarka okienna i drzwiowa wymienione. Szczególnym elementem jest duża szklana witryna, z której pasażerowie mogą obserwować ruch pociągów. Budynek spełnia również standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, oferując między innymi ścieżki prowadzące, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz dotykowe mapy dworca.
Otoczenie dworca również przeszło metamorfozę. Między głównym budynkiem a historycznym obiektem wybudowano przestronną wiatę żelbetową, ozdobioną reliefami obrazującymi historyczny układ starego miasta i zamków gotyckich na północy Polski. W ramach inwestycji powstały również dwa parkingi oraz wiata z rowerami.
Ekologiczny aspekt przebudowy również nie został zaniedbany. Dworzec wyposażono w energooszczędne oświetlenie oraz systemy inteligentnego zarządzania, które optymalizują zużycie energii i wody. Budynek został także wyposażony w nowoczesne systemy monitoringu i bezpieczeństwa.
Do zakończenia zmierzają również prace przy historycznym budynku dworca, który notabene zostanie zagospodarowany na inne cele użytkowe.
Łączna wartość inwestycji w Olsztynku wynosi 25,8 mln zł brutto. Polskie Koleje Państwowe S.A. stanęły na wysokości zadania jako inwestor, a prace budowlane przeprowadziło konsorcjum SKB LDR Sp. z o.o. i SKB Budownictwo Sp. z o.o. Projekt został zaprojektowany przez konsorcjum TPF Sp. z o.o. i Decorum Architekci Sp. z o.o..
źródło: PKP
Koszt budowy jednego średniego domu mieszkalnego to nie oszczędzając 1 mln złotych. Tutaj nie wiem na to miałoby zostać wydanych ok. 25 mln złotych. Chyba, że przecinek się komuś pomylił?
To raczej nie żart , tym powinna zająć się prokuratura . Natychmiast !!!