Pozycjonowanie stron jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie marki w internecie. Korzystają z niego zarówno więksi, jak i mniejsi przedsiębiorcy. Działania SEO sprawiają, że poprawia się widoczność witryny, co zwiększa szanse na dotarcie do właściwej grupy docelowej. Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie i promuj swoją stronę w internecie!
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Wyszukiwarki internetowe to najlepsze źródła informacji. Można w nich znaleźć wszystko, czego się potrzebuje. Dotyczy to również firm, produktów oraz usług. Żeby jednak znajdować je w wyszukiwarce, potrzebne jest pozycjonowanie stron (więcej informacji znajdziesz tu: https://manley.pl/pozycjonowanie-stron ). To złożony proces, który prowadzi do poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu możliwe jest osiąganie wysokich pozycji, które najbardziej interesują nie tylko przedsiębiorców, ale również osoby korzystające z wyszukiwarki.
Samo pozycjonowanie stron prowadzone jest dwutorowo. Realizuje się je za pomocą działań on-site, czyli w obrębie witryny oraz off-site, czyli poza nią. Dzięki tej kompleksowości możliwe jest osiąganie głównego celu – wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie – ile to kosztuje?
Chciałoby się podać konkretną kwotę, na jaką należy wycenić pozycjonowanie stron, ale jest to niemożliwe. Dlaczego? Koszt pozycjonowania jest zależny od kilku czynników. Pierwszym z nich jest aktualny stan witryny. Jeśli nie została ona odpowiednio przygotowana na etapie projektowania, to wymaga pełnej optymalizacji kodu, a także przygotowania responsywnej wersji. To zwiększa ostateczną cenę za pozycjonowanie stron.
W ramach pozycjonowania podejmowane są także inne działania optymalizacyjne. Sprowadzają się one do poprawy struktur nagłówków, tytułów stron oraz ich opisów. Wszystko to ma wpływ na ostateczny efekt. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley (link: https://manley.pl/ ) wskazują, że nie można także zapominać o treściach. Tzw. content marketing zakłada tworzenie m.in. artykułów blogowych, które pomagają w pozycjonowaniu stron. Muszą być one interesujące, rzeczowe, a także użyteczne dla odbiorców. Takie treści mogą być tworzone po stronie przedsiębiorcy, jak i zlecone copywriterowi – wtedy koszt za pozycjonowanie jest większy, ale zyskuje się wsparcie profesjonalistów.
W związku z powyższymi zależnościami ciężko jest wskazać jednoznacznie, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Każda witryna może wymagać innych lub szerszych działań. Bazując jednak na ofertach agencji SEO, można podać zakres dotyczący tego, ile kosztuje pozycjonowanie i mieści się on w przedziale 1.000 – 15.000 zł.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron jest atrakcyjną formą reklamy marki, produktu lub usługi. Umożliwia dotarcie do użytkowników wyszukiwarki, czyli najczęściej odwiedzanego narzędzia w internecie. Koszt pozycjonowania stron zależny jest od stanu witryny oraz pakietu działań, jaki ma być realizowany.