Mieszkańcy Olsztyna będą otrzymywać komunikaty na temat zaległości czy zbliżających się terminów płatności podatków i opłat w formie SMS-ów albo e-maili. Rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz poinformowała, że usługa powiadomień ma zostać uruchomiona na przełomie września i października.
System powiadomień będzie działał w odniesieniu do podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportu oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Usługa powiadomień jest integralną częścią wdrażania Gminnego Systemu Finansowo-Księgowego w Olsztynie, który z kolei powstaje w ramach Projektu “Cyfrowy Olsztyn”. Koordynacją zajmuje się Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna.
“To w kolejnym krokiem do cyfryzacji usług oferowanych przez urząd w Olsztynie. Podnoszenie kompetencji cyfrowych jest działaniem wpisanym w strategię rozwoju miasta. Jako gmina zauważamy potencjał tkwiący w informatyzacji kolejnych obszarów funkcjonowania urzędu. Pozwala to na bardziej efektywną realizację wielu działań, które do tej pory były wykonywane w sposób tradycyjny” – powiedział prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
System powiadomień ma być w przyszłości wykorzystywany także w kontekście należności niepodatkowych, dzięki czemu będzie możliwe otrzymywanie informacji o zbliżających się lub przekroczonych terminach płatności z tytułu użytkowania wieczystego gruntu. Obecnie takie dane są dostępne po zalogowaniu się na platformę Elektroniczne Płatności Olsztyna – powiedział Paweł Witkowski, Dyrektor Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna.
Kierowanie powiadomień drogą SMS-ów oraz e-maili to wygodne rozwiązanie. Będą one wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem, co ma zmniejszyć ryzyko przeoczenia przez mieszkańców nadchodzących terminów płatności. W przyszłości system powiadomień ma obejmować kolejne obszary funkcjonowania urzędu miasta Olsztyna. Dlatego też złożenie oświadczenia w tej kwestii i wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień już teraz wydaje się sensownym krokiem.
Aby otrzymywać powiadomienia z urzędu miasta Olsztyna, należy złożyć oświadczenie z informacją, czego mają dotyczyć oraz na jaki numer telefonu lub adres e-mail mają być kierowane takie powiadomienia. Oświadczenie to można złożyć osobiście w kancelarii ogólnej urzędu albo przez skrzynkę ePUAP: /urzadmiastaolsztyn/SkrytkaESP.
Źródło: PAP