0
2.9 C
Olsztyn
wtorek, 16 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Ratusz szósty w Polsce pod kątem obsługi klienta

OlsztynRatusz szósty w Polsce pod kątem obsługi klienta

Dwutygodnik „Wspólnota” ocenił urzędy miejskie w osiemnastu największych miastach w Polsce. Ratusz zajął szóste miejsce w Polsce.  – Dziękujemy wszystkim mieszkańcom za pozytywne opinie i zapraszamy do nas, jesteśmy dla Państwa! – mówi sekretarz miasta Hanna Mikulska-Bojarska.

reklama

Olsztyn magistrat uplasował się na szóstym miejscu w rankingu ze średnią oceną 7,17 pkt. Stolicę Warmii i Mazur wyprzedził: Szczecin (7,8), Poznań (7,54), Gdańsk (7,3), Bydgoszcz (7,22) i Kraków (7,19). Miejsca, które zajął olsztyński Ratusz w poszczególnych kategoriach:

Satysfakcja z załatwienia sprawy w urzędzie – pkt. 7.97 – miejsce 8

reklama

Czas poświęcony na załatwienie sprawy – pkt. 8,57 – miejsce 3

Poziom kompetencji urzędników – pkt. 8,83 – miejsce 3

Poziom zaangażowania urzędników – pkt. 8,83 – miejsce 3

Możliwość wcześniejszego ustalenia terminu wizyty – pkt. 3,67 – miejsce 10

Komfort oferowany petentom podczas załatwiania spraw: możliwość zakupu kawy czy herbaty w automacie, dostępność wody z dystrybutora, dostępność bankomatu itp. – pkt. 2,20 – miejsce 18

Godziny pracy urzędu – pkt. 9,07 – miejsce 1

Nowoczesność budynku – pkt. 8,03 – miejsce 5

Dostępność i jakość strony internetowej – pkt. 6,00 – miejsce 6

Szansa, że w rozmowach towarzyskich mieszkaniec będzie pozytywnie wypowiadał się na temat pracy swojego urzędu. – pkt. 8,50 – miejsce 1

Na początku grudnia 2013 roku firma Question Mark Biuro Badań Społecznych przeprowadziła na zlecenie Wspólnoty badanie satysfakcji mieszkańców miast z jakości usług świadczonych przez urzędy miejskie. Pod lupę zostało wziętych 18 miast o randze wojewódzkiej – w przypadku dwóch województw wzięto pod uwagę ich dwustoliczność: było to woj. kujawsko-pomorskie z Bydgoszczą i Toruniem oraz lubuskie z Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim.

Badanie odbyło się w dzień roboczy, w godzinach przedpołudniowych i w okolicy południa, przed budynkiem urzędu miasta. Ankieterzy stali na ulicy i przepytywali osoby, które wyszły z urzędu. Respondenci musieli spełnić łącznie dwa podstawowe warunki: nie są pracownikami urzędu miasta i w 2013 r. załatwiali w urzędzie miasta co najmniej jedną sprawę (osobiście, telefonicznie lub z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej). Analizie poddano odpowiedzi 30 pełnoletnich osób z każdego miasta.

Mieszkańcy oceniali zarówno pracę urzędników, jak i sam urząd. Wypełniali ankietę, odpowiadając na dziesięć szczegółowych pytań. Dotyczyły one stopnia zadowolenia z kontaktu z urzędem, kompetencji i zaangażowania pracowników, czasu, jaki trzeba poświęcić na załatwienie sprawy, możliwości wcześniejszego umówienia się na wizytę. Mieszkańcy oceniali także warunki, w jakich czeka się na spotkanie z urzędnikiem, godziny pracy urzędów, nowoczesność budynków, dostępność oraz jakość stron internetowych. A na zakończenie deklarowali, czy będą się pozytywnie o swoim ratuszu wypowiadać w rozmowach z innymi osobami.

W każdym przypadku mieszkańcy mogli przyznać swemu urzędowi od 0 do 10 punktów („dziesiątka” była najwyższą notą), z tym że odpowiedź „nie wiem” także dawała 0 punktów. Do stworzenia rankingu wystarczyło więc zsumować punkty przyznane przez spełniających warunki próby respondentów.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.
reklama
reklama