Sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą wiedzę o żywności wygrał Zespół Placówek Edukacyjnych. Szkoła brała udział w programie „Przyszłość na talerzu”.
Przy okazji programu uczniowie odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia, a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne. Ich celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku. Reklamy zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace.
Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki. Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się.
– Atutem kampanii jest z pewnością świetnie przygotowany materiał merytoryczny pozwalający na sprawne przeprowadzenie lekcji – stwierdza opiekun zespołu Wyjątkowi z ZPE w Olsztynie, Michał Śliwiński. – Strzałem w dziesiątkę okazała się tematyka programu, czyli pochodzenie żywności, gdyż młodzi ludzie wskutek daleko posuniętego procesu przetwarzania żywności zapominają o jej źródłach.
W programie Tesco dla Szkół „Przyszłość na talerzu” bierze udział już ponad 300 dzieci z województwa warmińsko-mazurskiego. Rekrutacja jest wciąż otwarta dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, a na rozdanie czeka jeszcze ponad 200 nagród.