5.1 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Materiał zewnętrznyJak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Od czego zacząć działanie na Instagramie, aby zwiększyć obserwacje na Instagramie?
Aby uniknąć przykrych sytuacji pierwsze co należy zrobić to zapoznać się z regulaminem Instagrama. Na podstawie regulaminu wiadomo będzie co jest dopuszczalne, a czego pod żadnym pozorem nie wolno robić. Na początku warto też poobserwować jak to medium działa.

W jakim celu nastąpiła rejestracja na Instagramie?
Podstawą jest określenie celu w jakim nastąpiła rejestracja. Określić można dwa podstawowe czynniki dla których nastąpiło przystąpienie do tak dużej społeczności:
– podejście typowo rozrywkowe, bez przejmowania się o lajki na Instagramie.
– własna promocja lub promocja firmy, produktu z naciskiem na zdobywanie zasięgów.

Jeśli Instagram ma być wypełnieniem wolnych chwil, wystarczy sama rejestracja i obserwacja innych.
Jeśli Instagram ma być narzędziem do promocji to wymagane są działania prowadzące do tego celu. Sposobów na promocję jest sporo. Jest pewna grupa działań, które są w takiej sytuacji niezbędne i są one wykonywane przez wszystkich promujących.

Jakie działania prowadzą do sukcesu na Instagramie?

1. Obserwacja innych użytkowników

W tym przypadku nie chodzi o bezmyślne obserwowanie bo akurat ktoś coś „ładnego” zaprezentował lub coś „śmiesznego” napisał. Obserwować powinno się te osoby lub firm, które cieszą się największą popularnością i mają największą społeczność. Warto zwrócić uwagę na to jak często zamieszczają posty, w jakich godzinach pojawiają się nowe posty, w jakiej formie przekazywana jest treść, jakie hasztagi są wykorzystywane, ile hasztagów pojawia się w poście, jaka jest reakcja na komentarze. To tylko podstawowe elementy, które najprawdopodobniej decydują o sukcesie danej osoby czy firmy. Podglądanie i przysłowiowe „papugowanie” jest dozwolone tylko w sposób rozumny prowadzący do wypracowania własnej koncepcji działania.

2. Dobry plan działania to połowa sukcesu

Jeśli pierwsze lekcje zostały odrobione, warto przystąpić do dalszego działania. Aby działanie okazało się skuteczne należy dobrze je zaplanować. Aby uniknąć przypadkowości powinno się zgromadzić materiału na cały tydzień, a najlepiej na miesiąc i ustawić wszystko zgodnie z planem w odpowiedniej kolejności i wstawić wszystko do poczekalni z odpowiednimi zaaplikowanymi czasami zamieszczania w sieci. Materiału powinno być sporo, ponieważ zamieszczając 2 posty dziennie na tydzień potrzeba ich 14, a na miesiąc prawie 60.
Ważne jest dobre zaplanowanie strategi i jej odpowiednie przygotowanie. Mając przygotowany materiał, może on być kilkukrotnie wykorzystywany. Życie posta w Instagramie jest krótkie, a tym samym pamięć o nim, po skończeniu jednego miesięcznego „cyklu” zamieszczania postów, można je wykorzystać zaczynając od najstarszego w kolejce. Dobrze jest dorobić kilka nowych i co kilka „starych” postów wstawić nowego.

3. Stworzenie własnych hasztagów

Jednym z najważniejszych elementów oprócz atrakcyjnej dla odbiory treści są hasztagi. Etykietowanie postów wymaga przemyślenia. W zależności od tego czy profil instagramowy dotyczy promocji osoby czy firmy należy dopasować do niego odpowiednie otagowanie. Hasztagi powinny w najprostszy z możliwych sposobów przekazywać ważne informacje. Informacje nie powinna być chaotyczna i przypadkowa tylko ustawiona w logiczny sposób. Każdy hasztag powinien mieć zadanie do wykonania. W pierwszej kolejności powinien dotyczyć marki (bez względu czy dotyczy osoby czy też produktu), kolejny powinien określać kategorię i tu również inny będzie w promocji osoby inny w przypadku produktu. Następny powinien dotyczyć miejsca np. gdzie produkt jest dostępny lub gdzie dana osoba przebywa. W ten sposób zachowując hierarchię, będą one lepiej odbierane przez algorytmy. Ilość hasztagów również ma znaczenie, nie powinno ich być zbyt mało


Wybór hasztagów jest bardzo ważny bo to one w dużym stopniu decydują o pozycji posta. W sieci funkcjonuje bardzo dużo popularnych i często wybieranych hasztagów w związku z tym używanie ich przez wiele osób daje bardzo słabą konwersję. Własne unikatowe tagi są zdecydowanie bardziej skuteczne w marketingu, zwłaszcza kiedy dobrane są pod konkretną określona grupę odbiorców.

4. Zdjęcia czy treść – co lepsze w zwiększaniu liczby odbiorców na Instagramie?

Oba sposoby są dobrą formą przekazu i stosowane naprzemiennie, zwłaszcza w przypadku promowania produktu, dają większe zasięgi. Inaczej trochę sprawa się ma w przypadku promowania osób. W przypadku tak zwanego „lansu” osoby, zdjęcia są głównym elementem przyciągającym. Ostatnio znajduje się coraz więcej opinii wskazujących, że w przypadku zdjęć im one będą bardziej naturalne, a nie poddane obróbkom komputerowym, tym lepszą konwersję się dzięki nim osiągnie.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane