5.1 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Kto wybuduje II linię tramwajową? Pojawił się poważny problem

WiadomościKto wybuduje II linię tramwajową? Pojawił się poważny problem

Przetarg dotyczył wyboru wykonawcy rozbudowy trakcji tramwajowej w Olsztynie. Stanęło do niego 7 oferentów. Jak przypomniał w komunikacie w środę urząd miasta w Olsztynie, najkorzystniejszą ofertę przedstawiła krakowska grupa ZUE S.A., która zadeklarowała, że jest w stanie przeprowadzić inwestycję za około 382,2 mln zł.

Po sprawdzeniu ofert i weryfikacji dokumentów zamawiający rozstrzygnął przetarg i jako wykonawcę wskazał firmę ZUE. Od tej decyzji odwołanie złożyło konsorcjum firm Polimex i Trakcja. Jako podstawę wskazano m.in. nieprawidłowe opisanie robót i przez to niespełnienie wymogu odpowiedniego doświadczenia w realizacji obiektów mostowych. Według informacji, które dotarły do Urzędu Miasta Olsztyna, KIO przychyliło się do zarzutu wprowadzenia zamawiającego w błąd i wykluczyło krakowską firmę ZUE z postępowania przetargowego.

Zarząd ZUE podał w komunikacie w środę, że po zapoznaniu się z treścią uzasadnienia do wyroku KIO rozważy podjęcie stosownych kroków prawnych w celu jego zaskarżenia.

„Na razie o decyzji KIO wiemy jedynie nieformalnie. Czekamy na pismo z decyzją oraz jej uzasadnienie, co odpowiednio pozwoli wdrożyć postanowienia. Proceduralnie jesteśmy do tego przygotowani, gdyż w części zasadność odwołania została uznana przez zamawiającego i takie też stanowisko reprezentowane było przed KIO”- poinformował Andrzej Karwowski – kierownik jednostki realizującej projekt tramwajowy.

Dodał, że firma opisała roboty w sposób spełniający postawiony warunek i załączyła dowody z których to wynikało. Z dokumentów z innej inwestycji przedstawionych przez firmę ZUE na etapie wyboru wynikało, że doświadczenie ZUE spełnia warunki, które zawarliśmy w przetargu. Rozstrzygnięcie KIO wskazuje czynności konieczne do powtórzenia w celu wyboru innego wykonawcy- wskazał Karwowski.

Aby to zrobić komisja musi najpierw unieważnić wybór ZUE, mimo najkorzystniejszej oferty. Następnie wykluczyć tego wykonawcę z postępowania i ponownie przeliczyć punkty rankingowe bez oferty krakowskiej firmy. Kolejnym krokiem będzie ponowione wskazanie najkorzystniejszej oferty i wniosek do wykonawcy o złożenie dokumentów, które potwierdzą jego odpowiednie doświadczenie i przygotowanie oraz zdolność do wykonania zamówienia- wyjaśnił.

Mieszkańcy Olsztyna od 2015 roku mogą korzystać z trzech linii tramwajowych, łączących osiedle Jaroty i campus uniwersytecki ze śródmieściem i dworcem.

Nowa, dwutorowa linia tramwajowa ma rozpocząć swój bieg na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na osiedlu Pieczewo. Od krańcówki linia będzie przebiegać środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego. Dalej, linia będzie przebiegać do centrum miasta do alei Piłsudskiego. Przebudowanych zostanie wiele skrzyżowań, powstaną nowe chodniki i trasy rowerowe.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

1 KOMENTARZ

1 Komentarz
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Halina
30 września 2020 22:35

Ha ha ha! Ale fotę do artykułu dobraliście Państwo idealnie 🙂 Dziś już chyba mało kto pamięta jaki był cyrk przy pierwszym przejeździe grzymowowozów – jak trzeba było rozbierać krawężniki bo ta jego kolejka nie mieściła się na zakrętach.

Polecane