Dziesiątki zgłoszeń i propozycji oraz setki głosujących. Tak w skrócie podsumować można niedawny konkurs na przykładowe lokalizacje stacji Olsztyńskiego Roweru Miejskiego. Wciąż nie wiadomo jednak kiedy inwestycja mogłaby zostać zrealizowana. W tle słychać apel do władz miasta o szybkie podjęcie decyzji w tej sprawie.
Zdaniem organizatorów ze Stowarzyszenia „Wizja Lokalna” mieszkańcy wykazali się dużym zaangażowaniem i pomysłowością w wyznaczaniu najciekawszych miejsc, w których w przyszłości powinny pojawić się stacje systemu roweru miejskiego. Nie ograniczali się jedynie do centrum miasta, a wskazali wiele lokalizacji w ich najbliższym otoczeniu.
Najbardziej cieszy fakt, że głosujący podeszli do zadania bardzo dojrzale. Zarówno z propozycji konkursowych, jak i tych w formie komentarzy wyłania się obraz systemu roweru miejskiego, który nie będzie jedynie uliczną dekoracją, a realnym środkiem komunikacji miejskiej – mówi Paweł Klonowski, prezes stowarzyszenia.
Potwierdzają to wyniki głosowania, w których oprócz lokalizacji centralnych jak Wysoka Brama, rynek Starego Miasta i Targ Rybny, wysokie miejsca zajęły również Jaroty, Plaża Miejska, Dworzec Zachodni, Jezioro Długie czy Kortowo. W komentarzach dominowały natomiast propozycje zlokalizowane na olsztyńskich osiedlach oraz przy takich obiektach jak Aquasfera, C.H. Aura, Galeria Warmińska, Centrum Języków UWM czy fabryka Michelin.
Zgodnie z wynikami mieszkańcy rowerem miejskim dojechać chcieliby zarówno do centrum miasta, pracy, sklepu czy na plażę. Oznacza to, że sieć stacji powinna być stosunkowo gęsta już na starcie inwestycji i powinna być sukcesywnie rozbudowywana zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami mieszkańców. Decyzja w tej sprawie leży jednak po stronie władz miasta i miejmy nadzieję, że nie pozwolą na nią długo czekać – dodaje Paweł Klonowski.
Wyniki głosowania dostępne są na stronie organizatora na portalu społecznościowym Facebook pod adresem www.facebook.com/olsztynskirowermiejski . Fundatorem nagród w konkursie był poseł Paweł Papke.
Przypomnijmy, że system roweru miejskiego umożliwia wypożyczanie i podróżowanie publicznymi rowerami już w kilkunastu polskich miastach. W każdym z nich rozmieszczonych zostało po kilkadziesiąt stacji umożliwiając tym samym korzystanie z jednośladów jako środka taniej komunikacji miejskiej.