fbpx
reklama

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

poniedziałek, 21 września, 2020

Poinformuj nas: [email protected]

reklama

Warte uwagi

Architekci dyskutowali o dworcu

Wiadomości Architekci dyskutowali o dworcu

Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna spotkała się z przedstawicielami kolei i właściciela terenu PKS. To była okazja, by przekazać uwagi i przedstawić propozycje rozwiązań dotyczących planowanych inwestycji.

Przed spotkaniem olsztyńscy urbaniści i architekci szczegółowo zapoznali się z projektami obu stron. Dzięki temu mogli podzielić się swoimi przemyśleniami związanymi z mocnymi i słabymi stronami przygotowywanych zadań.

– Próbowaliśmy znaleźć to, w jaki sposób oba przedstawione projekty realizują założony przez nas scenariusz – mówi przewodniczący Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Piotr Gadomski. – Zwracaliśmy uwagę na takie podstawowe funkcje, jak obsługa, usługi, plac przestrzenny, dominanta i powiązanie z Zatorzem. Trudno byłoby nam zrezygnować z którejś z tych pięciu cech. W takim przypadku dostalibyśmy bowiem rozwiązanie gorsze, niż mamy.

Wśród plusów projektu PKP architekci wymienili m.in. autonomię bryły dworca, usytuowanie tworzące pierzeję placu miejskiego czy dążenie do odpowiedniej skali obiektu. Dostrzeżone minusy to np. brak kompleksowej obsługi podróżnych, brak kładki na Zatorze, umiejscowienie zaplecza technicznego utrudniającego połączenie w kierunku obiektów PKS.

W przypadku propozycji przedstawionej przez Retail Provider na plus zapisano np. próbę kompleksowego rozwiązania obsługi pasażerskiej oraz kładkę nad torami. Tym, co się nie spodobało architektom i urbanistom był m.in. brak pierzei placu miejskiego albo duża odległość między dworcem PKS a PKP.

Architekci inwestorów mieli okazję odnieść się do wątpliwości przedstawionych przez specjalistów z MKUA i wytłumaczyć dlaczego przyjęli takie, a nie inne rozwiązania. A obiekcje dotyczyły m.in. rodzaju przejścia na Zatorze (tunel czy kładka), placu przed dworcem, możliwości połączenia obu obiektów.

– Mieszkańcy Olsztyna oczekują efektywnego rozwiązania, o jakim rozmawiamy od samego początku – powiedział prezydent miasta, Piotr Grzymowicz. – Zależy nam na jak najlepiej zagospodarowanej przestrzeni, a jednocześnie obiektach przyjaznych podróżnym z nich korzystającym. Spośród trzech stron, które zaangażowały się w działania zmierzające do powstania regionalnego centrum przesiadkowego, tylko my, jako gmina, zrealizowaliśmy zobowiązania.

Teraz Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna, będąca ciałem doradczym prezydenta Olsztyna, przygotuje wnioski po spotkaniu.

– Jeśli jest wola porozumienia, to myślę, że oba zespoły architektów sprawnie znajdą najlepsze rozwiązania, zadowalające wszystkie strony – kończy przewodniczący MKUA, Piotr Gadomski.

Przeczytaj także:

ŹródłoUM Olsztyn

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Każdy obywatel RP ma prawo do wyrażania swojego zdania w granicach określonych przez prawo – niedopuszczalne więc jest znieważanie, pomawianie, nawoływanie do popełnienia przestępstwa czy ogólnie rzecz określając „hejtowanie”. Publikując komentarz wyrażasz zgodę na regulamin serwisu. 

Warte uwagi

Piątka na piątkę, czyli nowa dieta pudełkowa w Olsztynie

Proste zasady i wyjątkowo atrakcyjne ceny. A przede wszystkim: smaczne i zdrowe posiłki. Od początku tygodnia w Olsztynie i kilkunastu innych miejscowościach w regionie...

Przez koronawirusa w olsztyńskich szkołach pojawili się ludzie w skafandrach z tajemniczym urządzeniem

Weszli do szkoły ubrani w skafandry i maski. Na drzwiach wywieszono tabliczkę "Zakaz wstępu". Zdezynfekowali cały budynek przy wykorzystaniu najbardziej skutecznej metody do zabezpieczania pomieszczeń...

Otwarcie nowego sklepu LIDL w Olsztynie

Firma Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 10...

Przeczytaj także: