2.9 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Konflikt o budowę nowego dworca w Olsztynie może być tragiczny w skutkach

WiadomościKonflikt o budowę nowego dworca w Olsztynie może być tragiczny w skutkach

Prywatny deweloper Retail Provider i spółka PKP nie mogą się dogadać w kwestii finalnej, wspólnej koncepcji nowego dworca. Na ich sporze mogą ucierpieć olsztyńskie tramwaje.

Wizja zaawansowanego centrum komunikacyjnego „Synergia”, które chce stworzyć Retail Provider, nie jest po drodze planom spółki PKP. Odmienne koncepcje na budowę dworca i zagospodarowanie terenu zaprowadziły zamiast do negocjacji, to wzajemnej ignorancji i chęci do poprowadzenia sprawy na drogę prawną.

Prezydent Piotr Grzymowicz próbuje interweniować w tej sytuacji:

„Chcę zwołać Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną. Eksperci zaprezentują na niej obu stronom swoje stanowisko dotyczące tego projektu. To ostatnia okazja, żeby uregulować tę sprawę”.

PKP stara się uzyskać pozwolenie na wykorzystanie specustawy, która pozwoli ominąć zapis planu dla zagospodarowania tego terenu. Grzymowicz podkreśla, że był on tworzony przez wszystkie zaangażowane strony.

PKP przymierza się do ogłoszenia przetargu na budowę torowisk, peronów i nowego dworca, co mógłby utrudnić Retail Provider, wstrzymując lub całkowicie odcinając inwestycję zmodernizowania torowiska i połączenia go z dworcem. W takim wypadku przepadłaby ponad 100 milionowa inwestycja. Deweloper na swojej konferencji prasowej zapewnia, że chce rozmawiać z władzami PKP, jednak Ci nie są skłoni iść na żadne ustępstwa.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane