Z powodu braku ofert olsztyńska GDDKiA unieważniła przetarg na wykonanie studium korytarzowego i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit.
Jak poinformował w czwartek rzecznik olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki, powodem unieważnienia ogłoszonego na początku czerwca postępowania przetargowego jest brak ofert. „Po analizie przyczyn braku ofert ogłosimy ponownie przetarg” – zaznaczył.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie studium korytarzowego obejmującego analizy obejścia Olsztyna zarówno po stronie zachodniej, jak i wschodniej. Po wytypowaniu korytarza obwodnicy zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wydania decyzji środowiskowej.
Na etapie STEŚ dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie, w korytarzu wybranym na podstawie studium korytarzowego. Po ogłoszeniu pierwszego przetargu GDDKiA podała, że planuje podpisać umowę z wykonawcą tej dokumentacji w trzecim kwartale 2020 roku.
Według GDDKiA, dzięki powstaniu obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Olsztynie i Dywitach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 980 mln zł, a długość ok. 20 km. Prace przygotowawcze dla tego zadania przewidziane są na lata 2021-25, a sama jego realizacja w latach 2026-30.
Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit ma być kolejnym w woj. warmińsko-mazurskim zadaniem realizowanym w ramach Programu budowy 100 obwodnic, przygotowanym na lata 2020-2030. W ramach tego programu, oprócz obwodnicy Olsztyna i Dywit powstaną do 2030 roku obwodnice Smolajn, Gąsek, Pisza i Szczytna.
W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.
Brawo dywitczanie. Mogliście mieć obwodnicę ale daliście się wydymac byłemu wójtowi. A teraz będziecie gnić w korkach. I dobrze wam tak. Jak ktoś ma gówno zamiast mózgu tak kończy. Gnijcie w korkach menele
Jeszcze się nie dogadali, więc nie złożyli ofert.