6.6 C
Olsztyn
środa, 18 grudnia, 2024
reklama

Jeden z najdłuższych mostów wiszących powstanie pod Ostródą

OstródaJeden z najdłuższych mostów wiszących powstanie pod Ostródą

Wiszący obiekt o długości niemal 700 metrów jest częścią umowy, jaką GDDKiA podpisała w czerwcu na budowę odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16. 

Jak czytamy w opisie inwestycji na stronie olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będzie ona polegać przede wszystkim na budowie odcinka drogi ekspresowej S7. W ramach projektu powstaną dwa węzły drogowe – „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy.

W inwestycji przewidziano także powstanie 5 mostów. Najdłuższy z nich zostanie zbudowany w ciągu DK 16 i osiągnie długość 677 m. Jak podaje GDDKiA Olsztyn, będzie to obiekt typu extradosed (łączący ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego), czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.

Most, który powstanie pod Ostródą, będzie wyjątkowy nie tylko w skali kraju. W 2013 roku podobny, 800-metrowy obiekt, oddano do użytku w Kwidzynie na Wiśle (także typu extradosed), zaliczający się wtedy do grupy najdłuższych tego typu mostów w Europie i na świecie.

mosta ostroda 2
Autor wizualizacji: Tadeusz Stefanowski

reklama
zamów reklamę

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

7 KOMENTARZY

7 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Cieśla
7 września 2016 08:56

Pracuje na tej budowie. Efekt pracy dla nas pracownikow jest przerażającą jak bardzo projekt jest skaplikowany. Czas pracy na tym moscie jest zmianowa dzien noc. Dla tych którzy bd mogli po ukonczeniu budowy mostu jechac nim niech pomysla o tych którzy ciężko pracowali nad budowa tego dziela 🙂

BRONSON
17 marca 2017 13:20

WSZYSCY TYLKO PŁAKAĆ I NARZEKAĆ POTRAFIĄ LECZ TA CIĘŻKA PRACA I EFEKTOWNE I EFEKTYWNE BUDOWY INŻYNIERSKIE OSZCZĘDZĄ NAM ŚRODOWISKO I ZREWOLUCJONIZUJĄ TRANSPORT ODBLOKOWUJĄC OSTRÓDĘ JUŻ NIE DŁUGO WIĘC SIĘ WSTRZYMAJCIE I POMYŚLCIE O PÓŻNIEJSZYCH KORZYŚCIACH KIEDYŚ NIE DO POMYŚLENIA O TAKICH INWESTYCJACH TO DO MALKONTENTÓW WIECZNIE NARZEKAJĄCYCH BRAWO BUDOWNICZOWIE i CHWAŁA WAM ZA TO

Polecane