Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie w nadchodzącym sezonie zimowym do utrzymania będzie miał 283 km jezdni, blisko 211 tys. mb chodników przy jezdniach na osiedlach, blisko 64 tys. m kw chodników poza pasami drogowymi, ponad 6 tys. m kw schodów czy 339 przejść dla pieszych.
W magazynach w tym celu już zgromadzono około 950 ton soli drogowej, 500 ton piasku z 20-proc. domieszką soli oraz 400 ton samego piasku. Zapasy magazynowe w miarę potrzeb będą uzupełniane na bieżąco. W czasie zimy jezdnie w zależności od przypisanych im kategorii posypywane są: I – tylko solą, II – mieszanką soli z piaskiem, III – tylko piaskiem.
W gotowości czeka także sprzęt do zimowego utrzymania jezdni. Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, do Akcji Zima zaangażowane będą: piaskarki nowej generacji z pługiem i nośnikiem samochodowym (minimum 5 pojazdów), piaskarki tradycyjne z pługiem i nośnikiem samochodowym (min. 5), samochody ciężarowe z pługiem (min. 8) czy ciągniki z pługiem odśnieżnym i rozsypywaczem doczepnym (min. 6).
Kwota jaką na zimowe utrzymanie przewidziano w budżecie tylko do końca 2019 roku to 479 tys. zł.
Przypomnijmy, że na utrzymanie dróg w minionym sezonie zimowym 2018/2019 zużyto 3,6 tys. ton soli, około 1,6 tys. ton mieszanki pisaku z solą oraz około 800 ton piasku. Łącznie 6 tys. ton materiałów drogowych.
Dla porównania, rok wcześniej zużycie materiałów wyniosło odpowiednio 2,1 tys. ton, 590 ton oraz 260 ton (w sumie 2,95 tys. ton).