fbpx
reklama

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

czwartek, 16 lipca, 2020

Poinformuj nas: [email protected]

reklama

Warte uwagi

Ruszyła budowa dwóch mazowieckich odcinków S7 [MAPA]

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęła się budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Jak już informowaliśmy, 30 sierpnia Wojewoda Mazowiecki wydał na te odcinki decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, więc natychmiast po przekazaniu wykonawcy placu budowy rozpoczęły się prace budowlane.

Budowa obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km – Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Kolejne dwa: Napierki – Mława (ok. 14 km) oraz Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km) oczekują na wydanie decyzji ZRID. Spodziewamy się, że na odcinek Mława – Strzegowo uzyskamy decyzję ZRID jeszcze we wrześniu, natomiast do końca roku decyzję powinien uzyskać odcinek Napierki – Mława.

Zgodnie z umową powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 5 węzłów – Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Umowy na realizację zostały podpisane 12 stycznia 2018 r. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Kalendarium

31 sierpnia 2011 r. – uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych

23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj

12 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą

30 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID

10 września 2019 r. – przekazanie placu budowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Każdy obywatel RP ma prawo do wyrażania swojego zdania w granicach określonych przez prawo – niedopuszczalne więc jest znieważanie, pomawianie, nawoływanie do popełnienia przestępstwa czy ogólnie rzecz określając „hejtowanie”. Publikując komentarz wyrażasz zgodę na regulamin serwisu. 

Warte uwagi

Popłyną kolejne miliony na inwestycje w województwie

FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH 2021 Wojewoda Artur Chojecki ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Funduszu Dróg Samorządowych na rok 2021, który odbędzie się w...

To już pewne. Od dziś pojeździmy Olsztyńską Hulajnogą Miejską

Są ekologiczne i można się nimi efektywnie przemieszczać. Mowa o hulajnogach elektrycznych, które od dziś są dostępne do wypożyczenia w systemie Olsztyńskiej Hulajnogi Miejskiej. Pobierz...

Kampania „nie wyjeżdżaj daleko, odkryj naszą północ” promuje turystykę na Warmii i Mazurach

Odkryj Amerykę na Warmii, piramidę na Mazurach i inne ciekawe miejsca w zasięgu kilku godzin jazdy samochodem. W kampanii „Nie wyjeżdżaj daleko, odkryj Naszą...