Rekordowa liczba wykonawców zgłosiła się do przetargu na budowę mazurskiej obwodnicy. Złożono 15 ofert, z czego większość zmieściła się w budżecie zamawiającego. Różnica między najniższą a najwyższą propozycją przekracza 100 mln zł.
Rekordowe zainteresowanie postępowaniem
Przetarg ogłoszony 18 sierpnia na projekt i budowę obwodnicy Pisza w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63 spotkał się z wyjątkowo dużym odzewem. Do zamawiającego wpłynęło ponad 700 pytań, co przesunęło otwarcie ofert z 23 września na 21 listopada.
Jak wynika z dokumentów, do postępowania zgłosiło się 15 wykonawców, a 12 ofert zmieściło się w budżecie wynoszącym 220 648 766,00 zł.
Różnice cen przekraczają 100 mln zł
Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum: Lider – Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. (Warszawa), Partner – Polimex Mostostal S.A. (Warszawa), przedstawiając ofertę w wysokości 135 049 169,37 zł.
Najwyższą propozycję złożyła firma STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie, wyceniając realizację inwestycji na 238 651 946,53 zł.
Pozostałe oferty przedstawili m.in.:
- POLAQUA Sp. z o.o. (Piaseczno) – 224 429 770,44 zł
- INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Warszawa) – 167 518 682,63 zł
- Trakcja S.A. (Warszawa) – 183 509 618,17 zł
- PORR S.A. (Warszawa) – 151 947 982,35 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) – 161 645 210,10 zł
- Konsorcjum: DOMOST Sp. z o.o. (Małkinia Górna), BIK PROJEKT Sp. z o.o. (Łomża), RAITIL Sp. z o.o. (Warszawa) – 231 483 783,54 zł
- Duna Polska S.A., dawniej Mota-Engil Central Europe S.A. (Kraków) – 174 415 889,00 zł
- Mostostal Warszawa S.A. (Warszawa) – 178 998 652,97 zł
- Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. (Warszawa) i Aldesa Construcciones S.A. (Madryt, Hiszpania) – 154 674 977,06 zł
- Rubau Polska Sp. z o.o. (Warszawa) – 183 187 926,16 zł
- MIRBUD S.A. (Skierniewice) – 206 309 706,72 zł
- UNIBEP S.A. (Bielsk Podlaski) – 146 877 625,21 zł
Zakres planowanej inwestycji
Obwodnica ma mieć 7,4 km długości i powstać jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach zadania zaplanowano budowę czterech rond, które połączą trasę główną z istniejącym układem komunikacyjnym.
Projekt obejmuje również 16 obiektów inżynierskich, w tym:
- most nad rzeką Pisa z funkcją przejścia dla zwierząt,
- sześć wiaduktów, w tym dwa pełniące funkcję przejścia dla zwierząt,
- dziewięć przejść dla małych zwierząt.
Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo, zmniejszyć ruch w centrum oraz usprawnić komunikację w regionie.
Kiedy ruszą prace?
Według harmonogramu roboty budowlane mają rozpocząć się w III kwartale 2027 roku, po zakończeniu analizy ofert i podpisaniu umowy z wykonawcą.
źródło: GDDKiA, fot. GDDKiA