Urząd Miasta Olsztyna rozstrzygnął przetarg na dostawę i montaż mebli biurowych oraz krzeseł. Na ten cel wyda ponad 355 tys. zł brutto – czyli tyle, ile kosztuje kawalerka lub małe mieszkanie dwupokojowe w stolicy Warmii i Mazur.
Olsztyn rozstrzygnął przetarg na meble do ratusza
Przedmiotem zamówienia było dostarczenie i zamontowanie nowego wyposażenia meblowego do Urzędu Miasta Olsztyna. W dokumentach przetargowych wskazano, że całość podzielono na dwie części: meble biurowe oraz krzesła biurowe i konferencyjne.
Jakie wyposażenie biurowe kupi Urząd Miasta Olsztyna?
W ramach przetargu do ratusza trafi ponad dwieście nowych elementów wyposażenia biurowego. W części pierwszej zamówienia przewidziano dostawę biurek, kontenerów szufladowych, szaf, nadstawek i komód. Najwięcej będzie biurek i kontenerów, które stanowią podstawę wyposażenia. Dokumentacja techniczna precyzyjnie określa ich parametry – biurka mają mieć 160 centymetrów długości, blaty o grubości od 25 do 28 milimetrów, przelotki na kable i blendy perforowane, a kontenery muszą być zamykane na zamek centralny i wyposażone w prowadnice z pełnym wysuwem. Uzupełnieniem zestawu są różne rodzaje szaf do przechowywania dokumentów oraz komody i nadstawki.
Część druga obejmuje natomiast zakup krzeseł biurowych z regulacją i podłokietnikami oraz tapicerowanych krzeseł konferencyjnych. Wszystkie meble muszą być fabrycznie nowe, zgodne z obowiązującymi normami i posiadać wymagane certyfikaty oraz atesty.
Firmy, które wygrały przetarg w Olsztynie i ich oferty
W części pierwszej zwyciężyła spółka MULTIKO ze Szczecina, oferując realizację zamówienia za 282 112,80 zł brutto. W części drugiej najlepszą propozycję przedstawiła firma ZPK z Radzynia Podlaskiego, wyceniając dostawę krzeseł na 73 593,36 zł brutto. Obie firmy zaoferowały 48-miesięczny okres gwarancji i rękojmi, dzięki czemu zdobyły maksymalną liczbę punktów w ocenie ofert. Łączna kwota, jaką zapłaci miasto, wynosi 355 706,16 zł brutto.
Kryteria oceny ofert w przetargu na meble dla olsztyńskiego urzędu
Postępowanie prowadzone było w trybie podstawowym z możliwością negocjacji. W obu częściach stosowano te same kryteria: cena decydowała w 90 procentach, a długość gwarancji i rękojmi w 10 procentach. W części pierwszej złożono dziesięć ofert, z czego sześć zostało odrzuconych. W części drugiej wpłynęło sześć propozycji, a jedna nie spełniła warunków formalnych.
Terminy realizacji dostawy mebli do ratusza w Olsztynie
Umowa przewiduje, że dostawa i montaż mebli powinny nastąpić w ciągu 60 dni od jej podpisania. Zastrzeżono jednak, że pierwsze dostawy mogą rozpocząć się dopiero po 3 listopada 2025 roku. Na dwa tygodnie przed planowanym transportem wykonawca ma obowiązek uzgodnić z urzędem szczegółowe lokalizacje.
Ile kosztują nowe meble do urzędu i co można za to kupić?
Wydatek ponad 355 tys. zł brutto robi wrażenie, zwłaszcza gdy zestawi się go z codziennością mieszkańców. To równowartość kawalerki lub małego mieszkania dwupokojowego w Olsztynie. Podobną sumę pochłonęłoby także kilka samochodów średniej klasy albo roczne wynagrodzenia dla grupy osób zarabiających średnią pensję w mieście. Dzięki temu łatwo dostrzec, że zakup mebli do ratusza to inwestycja porównywalna z dużymi wydatkami, jakie ponoszą zwykli olsztynianie. Nie oznacza to jednak, że jest to inwestycja niepotrzebna, mając na uwadze w szczególności to, że niektóre meble urzędu są już pełnoletnie.
źródło: UM Olsztyn

