W długi weekend, od 15 do 17 sierpnia, plaża nad jeziorem Ukiel zamieni się w miejsce, gdzie muzyka spotka się z troską o środowisko. Wśród atrakcji przygotowanych dla uczestników znajdzie się strefa edukacyjno-rozrywkowa sieci Biedronka, która po raz drugi dołącza do olsztyńskiego wydarzenia, by w kreatywny sposób zachęcać do proekologicznych działań.
Biedronka z zielonym przesłaniem na Olsztyn Green Festival
Od 30 lat Biedronka realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, angażując się w ochronę klimatu, bioróżnorodności oraz w działania związane z recyklingiem i transformacją energetyczną. Olsztyn Green Festival to doskonała okazja, by w lekkiej i angażującej formie pokazać uczestnikom, że codzienne, drobne wybory mogą realnie wpływać na stan środowiska.
Jak podkreśla Natalia Przybytkowska-Łasak, menedżerka ds. ochrony środowiska w Biedronce, partnerstwo z festiwalem to szansa na połączenie dobrej zabawy z edukacją. Sieć chce inspirować do prostych działań, które w skali całego społeczeństwa mają ogromne znaczenie dla przyrody i klimatu.
Strefa edukacji i relaksu nad jeziorem Ukiel
W strefie Biedronki uczestnicy znajdą m.in. grę inspirowaną Tetrisem, uczącą zasad segregacji odpadów, oraz quiz wiedzy o środowisku. Zakręcenie „Kołem” pozwoli zdobyć upominki – od kapelusików i workoplecaków po warzyworki czy maskotki z popularnych gangów. Na miejscu dostępne będą świeże owoce, a w Strefie Relaksu – leżaki i pufy. Fotobudka AI przeniesie gości w klimat lat 90., kiedy w Polsce pierwsza Biedronka miała swoje otwarcie, a maskotka sieci chętnie zapozuje do zdjęć.
Rekordowa frekwencja w poprzedniej edycji
W 2024 roku strefę Biedronki odwiedziło ponad 30 tysięcy osób. Rozdano wtedy 9 tysięcy wielorazowych warzyworków, 5,5 tysiąca maskotek, 6 ton owoców i 2 tysiące świeżo wyciskanych soków. Organizatorzy liczą, że tegoroczna odsłona przyciągnie jeszcze większą liczbę gości, a ekologiczne przesłanie dotrze do kolejnych tysięcy osób.
źródło: media.biedronka.pl, fot. media.biedronka.pl

