Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama
piątek, 23 Sierpień, 2019
24 C
Olsztyn

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama

Warte uwagi

Olsztyński klub dowiezie was na imprezę… limuzyną

O olsztyńskiej starówce zrobiło się głośno! Kasia, Zosia, Marcin, czy Michał. Nikt nie zna imienia nowej gwiazdy... … bo nową gwiazdą może być każdy. Dzięki...

Zadbaj o słuch z olsztyńską firmą Auris

Z naukowego punktu widzenia jest to zmysł umożliwiający nam odbieranie fal dźwiękowych. Ułatwia nam komunikację, ułatwia poznanie otoczenia. Pozwala usłyszeć nadjeżdżające auto na ulicy,...

Legalna marihuana? Wywiad z właścicielem olsztyńskiego sklepu z konopiami CBD

Konopne Chmury to sklep internetowy, który działa na terenie Olsztyna sprzedając susz konopny z substancją CBD. W przeciwieństwie do THC, CBD nie jest substancją...

sierpień, 2019

27SIE20:0021:30Starówka Muzyczne Serce OlsztynaScena Staromiejska, Stare Miasto 3

Pokaż więcej wydarzeń

Olsztyńscy działacze PiS: droga S16 powstanie niezależnie od protestów

reklama

Działacze olsztyńskiego PiS zapowiedzieli, że droga S16 przez Mazury powstanie niezależnie od protestów lokalnych samorządów, czy osób prywatnych. „Apelujemy o rozmowy, które doprowadzą do opracowania najlepszego wariantu tej trasy, która musi powstać, by region się rozwijał” – powiedział szef olsztyńskiego okręgu PiS Jerzy Szmit.

Szef olsztyńskiego okręgu PiS Jerzy Szmit powiedział w czwartek na konferencji prasowej, że trasa S16 przez Mazury w standardzie drogi ekspresowej „musi powstać, by region mógł się rozwijać, by nastąpiło ożywienie gospodarcze, by ludzie przestali wreszcie stąd wyjeżdżać”.

„To jest jedna z najważniejszych inwestycji, która może zmienić region” – podkreślił Jerzy Szmit. Przypomniał jednocześnie, że od wielu lat trwają dyskusje na temat modernizacji i przebudowy tej trasy, które dotąd zawsze kończyły się tym, że „szesnastka” była pozostawiana bez zmian.

reklama

„I doczekaliśmy chwili, gdy ta trasa, która jest drogą krajową, nie spełnia wymogów drogi krajowej. Jest kręta, wąska, pełna wybojów i do tego w wielu miejscach przy trasie rosną drzewa, co sprawia, że jest ona niebezpieczna” – wyliczył doradca ministra infrastruktury i radny wojewódzki Paweł Czemiel.

Szmit przypomniał, że w przeszłości było opracowanych nawet ponad 40 wariantów budowy nowej drogi przez Mazury i wszystkie były oprotestowane. „Dlatego teraz nie pozwolimy poprzez protesty nie dopuścić do realizacji tej inwestycji. Jesteśmy zdeterminowani, by ją zrealizować. Apelujemy o rozmowy na temat jej przebiegu. Wypracujmy wspólnie najlepszy wariant trasy, a nie skupiajmy się na protestach, że nie chcemy tej drogi, bo nie” – mówił Szmit.

Szmit i Czemiel zaapelowali do samorządów lokalnych i marszałka regionu o podejmowanie uchwał sprzyjających realizacji tej inwestycji. „Jako radni PiS zgłosimy taką inicjatywę na sesji sejmiku” – zapowiedział także uczestniczący w konferencji radny wojewódzki Dariusz Rudnik.

Stanowisko PiS w sprawie budowy nowej trasy S16 przez Mazury to efekt tego, że samorządy miast Ryn, Mikołajki i Mrągowo w ostatnim czasie oficjalnie poinformowały Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie, że są przeciwne budowie międzynarodowej drogi tranzytowej przez ich tereny. Inwestycji sprzeciwiają się też osoby prywatne i przedsiębiorcy.

Warianty przebiegu „szesnastki” przedstawione na początku kwietnia mieszkańcom Mazur przez drogowców zakładają, że droga S16 będzie głównym szlakiem komunikacyjnym przez ten region, a od niej będą odchodziły mniejsze lokalne drogi. Trasa ta ma przejąć z Mazur m.in. ruch ciężarówek. Najbardziej newralgicznym odcinkiem tej drogi jest fragment od Mrągowa do wsi Woźnice za Mikołajkami. Znajdują się tam bowiem Wielkie Jeziora Mazurskie, które trzeba ominąć bądź zrobić przez nie przeprawę, oraz tereny cenne przyrodniczo. Projektanci opracowali trzy wersje przebiegu DK 16 w nowym śladzie – dwa są zbliżone do obecnej trasy, jeden wariant zakłada poprowadzenie drogi od Mrągowa niemal pod Ryn i stamtąd do Woźnic.

Samorządy oceniły, że „szesnastka” powinna być drogą tranzytową, ale o charakterze regionalnym. „Wyrażamy swoją obawę i sprzeciw związany z tworzeniem przez środek Mazur międzynarodowego korytarza transportowego, który spowoduje, że Mazury zostaną poddane presji intensywnego ruchu tranzytowego” – napisał do GDDKiA w Olsztynie burmistrz Mikołajek.

Działacze PiS odnosząc się do postulatów samorządów, by wyremontować stara „szesnastkę” powiedzieli, że jest to „niemal niemożliwe, by tej trasie nadać standard drogi krajowej”.

„W wielu miejscach jest ona tak kręta, że by ją wyprostować trzeba by zburzyć kilka wsi, przez które ma taki przebieg. To by poczyniło więcej szkody, niż budowa drogi w nowym śladzie” – powiedział Szmit.

Działacze PiS potwierdzili wcześniejsze deklaracje olsztyńskiej GDDKiA, że do końca tego roku drogowcy przedstawią któryś z wariantów trasy do rekomendacji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Czemiel poinformował, że w połowie 2020 roku oczekiwana jest decyzja środowiskowa w sprawie drogi, a wiosna 2021 roku ma być ogłoszony przetarg na projekt i budowę trasy. Roboty miałyby się rozpocząć w 2022 roku wiosną i zakończyć późną jesienią 2025 roku.

Droga krajowa nr 16 jest na razie wyremontowana i zmodernizowana na odcinku z Olsztyna do Borek Wielkich. Olsztyńska GDDKiA jest na etapie podejmowania decyzji ws. remontu kolejnego odcinka tej trasy od Borek do Mrągowa – oferty na remont drogi znacznie przewyższają kwoty, które na ten cel mają drogowcy.

reklama
ŹródłoPAP
reklama

14 KOMENTARZE

  1. Poco sie pocisz, niema takiego wariantu.. Za drogi by byl taki objazd PGRowskim krajobrazem. Poleci to wariantem C. Obejzcie sobie ostatnia seseje Rady miasta w Rynie. W Rybicalu juz co niektozy negocjuja cene ziemi. Z GDKiA. NAD CZYM UBOLEWAM BO TU ZYJE!

  2. Wariant D. Puscic to Hu..stwo polami.Wykorzystać Zachodnią obwodnicę Mrągowa już istniejącą. Wola Muntowska. Knis od poludnia. Orlo .Jeziorko. Skop od polnocy. Kanal Kula. Wierciejki. Taki. Żelki. Wszczęła. Ełk.

    3
    8
    • Nie ma wariantów dla tranzytu przez Mazury ,chcemy porządnego genaralnego remontu wszystkich dróg na mazurach . Obce tiry jadące z terminali portowych do Rosji nie muszą niszczyć mazur.Nam śą potrzebne dobre drogi bez tranzytu .

      7
      3
  3. ta droga i tak powstanie;( warto więc żeby zaprojektowana była z sensem A nie grzmocic mosty przez jeziora. Niech idzie przez Pola w odległości od zabudowań i turystyki. Do 59 w Rynie też wymaga obciążenia bo jak narazie tiry walą środkiem miasta wąskimi uliczkami plod zamkiem. I też wcale fajnie nie jest. Mikołajki też potrzebuja oddechu Jestem kurierem jeżdżę po regionie i wcale tak fajnie nie jest w tych „oazach spokoju” jak Plac Wolności w Rynie.

    3
    7
  4. tranzytowy korytarz do rosjii kosztem zycia mieszkańcow Mazur. dziesiątki wyburzonych domów,zniszczona bezpowrotnie przyroda.szykuje się Detroit Bis .W 2013 r. stopa bezrobocia wynosiła 28,5%[19], odsetek osób żyjących poniżej granicy ubóstwa osiągnął 36,4%[20]. Znacząca część działek budowlanych została opuszczona, w niektórych obszarach wolnych parcel jest więcej niż połowa. W sumie w Detroit w 2013 r. było około 70 000 pustych budynków, 31 000 domów oraz 90 000 działe.zniszczą mazury powstanie nowe Detroit.

    15
    2
  5. Ludzie z Mazur przyzwyczajeni są do aktualnych dróg i doskonale wiedzą, że trzeba być ostrożnym. To turystom zwłaszcza warszawiakom przeszkadzają zakręty i przydrożne drzewa. To jest cały urok Mazur, a oni są zdziwieni, że nie mogą jechać 150 km/h, bo przecież im nawet na urlopie się spieszy.

    15
    2
    • i właśnie przez takie myślenie jesteśmy dziurą. Na turystach właśnie powinno zależeć nam najbardziej, a nikt tu nie przyjedzie dopóki będą takie drogi

      3
      14
      • żadnemu z turystów nie bedzie się chciało zjeżdżać z ekspresówki do pobliskich miejscowości, przez które kiedyś musiał przyjeżdżać. odżyją tylko te miasta gdzie ekspresówka będzie się kończyć

        15
        1
  6. Co on może wiedzieć o Mazurach i tamtych okolicach?? Dupę trzyma w Olsztynie albo Warszawie i podpisuje chore ustawy. Skoro ma być obwodnica to niech idzie obwodem Mazur a nie przez ich centrum. Myślcie trochę politycy to nie boli.

    16
    1

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Co? Gdzie? Kiedy?

sierpień, 2019

22SIE(SIE 22)17:00Olsztyński Festiwal Teatrów Ulicznych 2019Olsztyn Stare Miasto

23SIE12:00Otwarcie Shisha Baru Na Plaży MiejskiejShisha Bar Plaża Miejska, Kapitańska 7

23SIE(SIE 23)15:00III Olsztyński Festiwal Piw Rzemieślniczych

23SIE(SIE 23)15:00Food Truck Beer Zone 3

23SIE18:00Praktyki Ustawień Hellingerowskich - Olsztyn

23SIE18:00Festiwal Teatrów Ulicznych w Olsztynie "Eunika w krainie cyrku"Olsztyn Stare Miasto

23SIE18:00Tymon Tymański na Olsztyńskim Festiwalu Piw RzemieślniczychZatoka Miła, ul. Sielska

23SIE19:00Vespa na Olsztyńskim Festiwalu Piw Rzemieślniczych 2019-08-23Zatoka Miła, ul. Sielska

23SIE20:00Koncert Przester w Pubie SarmataSarmata Pub, Skłodowskiej - Curie 28

23SIE20:00Musical ImprowizowanyGaleria Usługa Jazz Bar, ul. Stare Miasto 2

reklama

Konkurs

Warte uwagi

Olsztyński klub dowiezie was na imprezę… limuzyną

O olsztyńskiej starówce zrobiło się głośno! Kasia, Zosia, Marcin, czy Michał. Nikt nie zna imienia nowej gwiazdy... … bo nową gwiazdą może być każdy. Dzięki...

Zadbaj o słuch z olsztyńską firmą Auris

Z naukowego punktu widzenia jest to zmysł umożliwiający nam odbieranie fal dźwiękowych. Ułatwia nam komunikację, ułatwia poznanie otoczenia. Pozwala usłyszeć nadjeżdżające auto na ulicy,...

Legalna marihuana? Wywiad z właścicielem olsztyńskiego sklepu z konopiami CBD

Konopne Chmury to sklep internetowy, który działa na terenie Olsztyna sprzedając susz konopny z substancją CBD. W przeciwieństwie do THC, CBD nie jest substancją...

RABATOL.PL

X