Blisko 17 tys. ton soli zużyto na utrzymanie dróg krajowych w województwie warmińsko-mazurskim. Mimo łagodniejszej zimy drogowcy mieli ręce pełne pracy, zwłaszcza w lutym. Jak przebiegał sezon zimowy 2023/2024.
Gotowość do zimy rozpoczęta w październiku
Sezon zimowego utrzymania dróg w województwie warmińsko-mazurskim rozpoczął się 15 października, a pierwsze interwencje miały miejsce 13 listopada. Wówczas na drogi wyjechało 13 jednostek, aby przeciwdziałać pierwszym oznakom zimy na drogach krajowych.
W czasie sezonu, który oficjalnie zakończył się 15 kwietnia, za utrzymanie 1348 km dróg krajowych odpowiadało siedem Rejonów oraz 23 Obwody Drogowe. Do dyspozycji były 155 pługosolarki i 44 pługi.
Łagodniejsza zima i intensywne działania w lutym
Tegoroczna zima okazała się łaskawa, a zużycie soli było o około 50 procent mniejsze niż w poprzednim sezonie. Mimo to luty przyniósł trudne warunki pogodowe, zwłaszcza w dniach 14–20 lutego.
W tym czasie na drogi wysypano aż 4474 ton soli, a pojazdy zimowego utrzymania wyjeżdżały łącznie 1160 razy. „O intensywnej pracy służb drogowych świadczy liczba wyjazdów, które miały na celu zapewnienie płynności ruchu i bezpieczeństwa podróżnych w najtrudniejszych warunkach” – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przygotowania do kolejnego sezonu już trwają
Choć sezon zimowy 2023/2024 dobiegł końca, drogowcy nie zwalniają tempa. Trwają już przygotowania do kolejnego sezonu, aby również w przyszłym roku użytkownicy dróg mogli bezpiecznie podróżować nawet w trudnych warunkach.
źródło: GDDKiA