Tworzysz treści w internecie, nagrywasz, montujesz, a może po prostu chcesz robić to lepiej i bardziej świadomie? Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie otwiera nowy kierunek magisterski, który może być odpowiedzią na potrzeby współczesnych twórców – tych obecnych i przyszłych.
Nowy kierunek studiów
Multimedia i kreacja cyfrowa to nowa propozycja Wydziału Humanistycznego UWM dla absolwentów studiów I stopnia. Kierunek powstał jako odpowiedź na zmieniające się zainteresowania młodych ludzi oraz rosnącą popularność cyfrowych form wyrazu. Jak podkreśla prof. Urszula Doliwa, kierownik Katedry Dziennikarstwa i współkoordynatorka kierunku, wielu studentów dziennikarstwa nie planuje już pracy w tradycyjnych redakcjach, ale chce tworzyć treści w sieci – jako influencerzy, youtuberzy czy podcasterzy. Nowy kierunek pozwoli im zdobyć niezbędne umiejętności i specjalizację, odpowiadając jednocześnie na potrzeby lokalnego rynku.
Na nowym kierunku przewidziano zajęcia związane z tworzeniem treści cyfrowych, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W programie pojawią się również przedmioty prowadzone przez specjalistów z projektowania graficznego czy prawa autorskiego, a także praktycy z branży. Studenci odbędą 160 godzin praktyk zawodowych.
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej zapewnia dostęp do profesjonalnych pracowni: studia telewizyjnego, przestrzeni do nagrań audio i podcastów oraz pracowni postprodukcyjnej. Kierunek łączy praktykę z możliwością rozwoju naukowego – otwiera także drogę do studiów doktoranckich w dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach.
Kompetencje przyszłości w centrum uwagi
Multimedia i kreacja cyfrowa stawia na rozwój kreatywności, elastyczności, kompetencji technologicznych i zdolności do współtworzenia treści w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów. Jednocześnie kierunek zachowuje społeczno-humanistyczny fundament, koncentrując się na człowieku i jego roli w procesie komunikacji cyfrowej.
Studia na nowym kierunku to propozycja nie tylko dla przyszłych twórców internetowych, ale także dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć i współtworzyć współczesną przestrzeń medialną – zarówno jako profesjonaliści, jak i pasjonaci.
źródło: UWM
Nie wiedziałem że potrzeba studiów do robienia z siebie idioty w internecie.